Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

STRELA Chronograph Officer 38 mm - Poljot kaliber 3133 - met originele Strela metalen band en leren band

Dit Strela 38mm model met mineraal glas - mijn bestseller voor vele jaren - is eigenlijk helemaal uitverkocht en lange tijd niet meer verkrijgbaar.

We hebben nu weer 20 laatste stukken uit Moskou-voorraden ontvangen - gloednieuw, ongedragen en met verse service en test.

De levering omvat een Di-Modell-band en de originele STRELA-metalen band van massief roestvrij staal.

Mijn favorieten: De STRELA chronografen behoren tot de mooiste horloges die in Rusland zijn gemaakt!

In de jaren '50 tot '70 produceerde Poljot de Strela ‘column wheel chronographs’ met het kaliber 3017, die niet alleen gewild waren bij verzamelaars. Gelukkig herinneren mensen in Rusland zich nu dit verleden en ontwerpen ze deze elegante en eenvoudige chronografen - nu met een roestvrijstalen kast en het beproefde Poljot-kaliber 3133 (met 23 juwelen, 21.600 trillingen, schokbescherming en 48 uur gangreserve). Strela = Russisch voor “pijl”.

De comfortabel te dragen kasten hebben een diameter van 38 mm (gemeten met de kroon 41 mm; met lugs van boven naar beneden 47 mm) en een hoogte van 14 mm. In tegenstelling tot de eerdere modellen zonder datum, toont de nieuwe editie de datum tussen de cijfers “4” en “5”; de standaard glazen bodem is geschroefd.

Het geharde minerale gas is licht gebogen en de “baguette” -vormige pushers en de eenvoudige kroon maken het jaren 50-ontwerp compleet!

Ik had de gegevens bewaard :innocent:

3 likes

Leuk! Zuinig op zijn Bert!
Ik kocht de mijne in 2012. Was met P3133 caliber. Nooit tevreden over geweest. Voor garantie uiteindelijk nieuw P3133 caliber geplaatst. Maar het bleef een gevoelig horloge wat niet mooi genoeg liep naar mijn zin. Toen maar verkocht met een beetje pijn. Later hoorde ik dat de P3133 uurwerken met minder kwaliteit in elkaar werden gezet als de oudere series. Daarom ben ik ook vintage 3133 gaan verzamelen. :slightly_smiling_face:

3 likes

De Poljot Aviator.

13 likes

Ja , dat gaf voor mij de doorslag dit is het ouderwetse 3133 uurwerk en staat als beter bekend bij de verzamelaars . Deze moest ik hebben . Deze zijn meer verkocht bij andere dealers maar niet genummerd en met P3133 uurwerk .

2 likes

Toch twijfel ik nog even Bert. Zie ik geen P staan op je foto? Beetje lastig te zien door de opdruk op je doorzicht venster. (Hoeft geen nadeel te zijn hoor! Misschien had ik gewoon pech.)

2 likes

Oh hahaha, die hele Russische horlogeindustrie hangt van reissues aan elkaar begrijp ik wel :joy:

3 likes

Ik kan het niet goed zien , met de loep gekeken .

2 likes

Ook best leuk zo’n Slava.

14 likes

Vandaag mijn eerste Rus binnen gekregen.

Ik ben er erg blij mee alleen het opwinden is nog wat lastig :sweat_smile:

17 likes

Nog even de 3133 gids er op nagelezen. P3133 stamp kwam sinds 1997. Opmerkelijk mijn Strela had C3133 op de brug staan! Ik vergiste me. Op mijn reisseu Okeah (ook verkocht, wel een fijn horloge) stond P3133!
Nog niet zo simpel allemaal! :grin:

3 likes

Alles went Klaas! :slightly_smiling_face:

2 likes

Vandaag deze NA Poljot in Den Bosch opgehaald. In deze tijd is elke rit wekom, net als deze kekke Rus.

19 likes

9 likes

Het horloge ziet er goed uit, wel wat aan de prijs ,toch maar weer een krantenwijk of de vrouw lief aan kijken ,ik zit te dubben wel of niet maar ik til het dan over 2020 heen.

deze is ook mooi de prijs is ook aantrekkelijker

1 like

Dat zal een zoek plaatje worden

1 like

Hej jongen,
Zit niet zo in de 3133 familie (wat niet is kan natuurlijk nog komen) maar waar zit dan het verschil tussen een 3133, C3133 en P3133? Is dit uitsluitend een kwestie van serie, wijze van assemblage of zijn er ook daadwerkelijke technische verschillen. En zo ja, wat maakt dan dat de P-serie meer problemen heeft? Neem ons eens mee in jullie onbegrensde 3133 kennis. Hyperlinks mag natuurlijk ook!!

3 likes

Je heb 3133 , SU 3133 , P 3133 en MakTime 3133 assembled in 2010 .
Daar ben je er niet mee , elke zoveel jaar is er wel wat veranderd .
Guide to Determining the Age and Originality of a Poljot 3133 Chronograph | WatchUSeek Watch Forums
Deze link staat het meeste beschreven .

3 likes

Hej Dirk,

Hierbij! Ik neem je graag mee in de fantastische wereld van 3133 kenners!

http://polmax3133.com/guide.html

De C prefix kwam ongeveer 2010, en uitsluitend op Strela modellen, uitgebracht door Juri Levenberg, en partners. Blijkbaar ook door Julian. De mindere kwaliteit, van na 1990, heb ik her en der horen noemen door andere (grotere) kenners. Ik denk dat Hans en Bas het wel kunnen bevestigen. Na de omwenteling ging met meer om aantallen eruit stampen, minder tijd en aandacht voor kwaliteits controle. En de ouder wordende machines zullen er ook wel invloed op hebben gehad.Persoonlijk heb ik het deels ervaren.

2 likes

Die heb ik nu zeker Jan :joy: :joy:

2 likes