Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Zojuist door de postbode gebracht. Mijn eerste Rus

Met dank aan @JanDoedel

19 likes

Apart model dat wel Mark :+1:

1 like

De prijs misschien wel Richard, maar het kastmodel is veel minder geliefd.

2 likes

Ha ha, nee natuurlijk niet Anno, dat was de Strela.
Die had een C3133 trouwens. Ik had me vergist.

Jij hebt een Okeah van mij, een P3133 inderdaad. Maar altijd heel fijn gelopen. Dat was dus een goede. Maar gemiddeld is de kwaliteit van de oudjes beter. :slightly_smiling_face:

3 likes

@Bert59 @Omega_73 dank mannen,
Met plezier jullie verwijzingen over de 3133 gelezen. Dat in de loop der tijd de kwaliteit minder is geworden agv productie toename staat hier niet maar is natuurlijk aannemelijk. Wel gek dat je dit niet kunt organiseren terwijl je wel in staat bent de productie te verhogen. Wat ik wel lees is dat je enorm moet oppassen bij aanschaf want er wordt flink gerommeld met de orginaliteit. Dat maakt het best lastig als een mooie tweedehands voorbij komt en de prijs ook niet zodanig dat je gok wel kunt nemen. Advies is dus bij interesse dit document heel goed te gebruiken tijdens check.

3 likes

Verstandig Richard. Meestal krijg je geen spijt van wat langer sparen en iets echt moois kopen. :+1:

1 like

Haha Jan,

Zat je wat te stangen :joy: Eerlijk gezegd maakt het mij niet heel veel uit in hoeverre een uurwerk voor of achter loopt. Zolang het maar geen 30 minuten per dag wordt :sweat_smile: Ik wissel elke dag en moet toch vaak tijd en datum instellen.

Verschil zit er wel in de 3133 uurwerken qua nauwkeurigheid, maar dat kan ook haast niet anders met 30 jaar oude uurwerken. Ik vindt ze nog steeds binnen de tolerantie vallen van wat ik verwacht van een uurwerk.

Enne die Okeah is nog steeds 1 van de favorieten, dus geen angst.

3 likes

Niet zo heel gek als je de economische geschiedenis van de Sovjetunie bekijkt!

Valt wel mee… waar je voor moet oppassen zijn aftermarket dials voor Luchtmacht Sturmankies en OKEAH’s. Als die erin zitten is er sowieso wat mis.

Maar wordt ook niet tè achterdochtig want in de economisch failliete USSR en het nieuwe Rusland werd in 1989-1993 veel geproduceerd met “wat er nog op de plank lag”
Zo heb ik twee keer de ronde, chromen Sturmanskie, een post-sovjet gedrocht IMHO getroffen met een zeldzaam hacking 31659 uurwerk dat thuishoorde in horloges voor de krijgsmacht.

3 likes

Grappig is dat Dirk. Jij bent een Vostok liefhebber en jou interesse gaat nu ook een beetje de Poljot kant op :laughing:

Bij mij net andersom. De meeste Poljot’s chrono’s die ik mooi vindt heb ik eigenlijk al. (alhoewel :thinking:)

Ik was dus op zoek naar een andere Rus en zo kwam bij mij de Vostok aanwaaien. Moet wel zeggen dat die nieuwe uitvoeringen mooi zijn, maar ze doen mij niet veel. De oudere hebben gewoon meer geleefd en dat vindt ik dan weer mooi. O ja ook niet onbelangrijk, ze zijn betaalbaar.

2 likes

Kast weggooien en uurwerk in een waardige kast plaatsen Bas :+1:

3 likes

Kneep hem wel wat Anno! :wink::grin:

3 likes

Maar je zou toch denken toen MakTime de toko overnam in 2005 en de productie naar 60.000 stuks ging de kwaliteit bij een commercieel bedrijf toch wel op orde zou zijn geweest. Komt waarschijnlijk omdat wij niet in dienst waren. Soms droom ik daar wel eens van dat je lekker zou kunnen pionieren in Rusland met horloges. Heb tijdens een feestje wel eens een klein gesprekje gehad met Derk Sauer, heerlijk zoals hij dat in Moskou heeft geflikt met de Moskou Times.

4 likes

15 likes

Kwam deze site toevallig tegen en wilde deze even delen. Waarschijnlijk al bekend maar dubbel genaaid houdt beter :sweat_smile:

4 likes

Ik moet ook nog even horloges poetsen deze vakantie maar even een “quick and dirty” plaatje van deze Sturmanskies, een 31659 luchtmacht, 3133 luchtmacht en een blauwe sunburst 3133.
Mocht je op zoek zijn dan weer je dat deze binnenkort te koopt staan!

10 likes

Ja maar wat een collectie! Stond weer verbaasd. Maar ik heb mooi een Sturmanskie die hij niet heeft! :grin:

:+1:

8 likes

Mannen, mag ik jullie advies. Deze staat op MP. Wellicht al gezien. Maar zie nergens bij Poljot deze wijzerplaat terug. Foto’s zijn te slecht voor goede beoordeling maar wa zien jullie het al bij een eerste aanblik. Heb de eigenaar gesproken en wil ook geen fotos van het caliber (3133?) maken.

3 likes

Ziet er authentiek uit op het eerste oog.

3 likes

Bij Meranom mijn eerste Russische duiker besteld. Ben erg benieuwd hoe hij in het echt smoelt!
image
Nu nog mooie canvas bandjes er bij uitzoeken (daar heb ik nog tijd genoeg voor, gelet op de verwachte levertijd :sweat_smile:)

6 likes

Heb de advertentie niet gezien. Zit niet veel op marktplaats. Persoonlijk vind ik het een wat vreemd ding. Die kathedraal wijzers bij een chrono? Bijzonder is hij zeker. Komt op mij over als een mod experiment. Vanwaar de weigering om fotoos te maken?
Maar misschien is het wel iets unieks, een kleine serie ergens vandaan.

2 likes