Gemaakt voor een particuliere, ik geloof Oostenrijkse, business school die ze cadeau gaf aan afgestudeerde studenten!
Klopt helemaal Bert
Staat je mooi Dirk en ik wens je er veel plezier mee.
Klopt volgens mij dit verhaal Jan.
Ben inderdaad eventjes wat afwezig geweest vanwege een rugblessure Jan en erg druk op het werk met al die nieuwe maatregels. 6 late diensten met kerst wordt je ook niet vrolijk van maar ja, had ik maar een vak moeten leren
Maar hier een shotje van mijn MG.
Ja jij zult wel blij zijn als de ‘feestdagen’ weer geweest zijn.
Sterkte nog even, en hou de geverfde kant boven en het rubber onder, zeiden ze bij ons op de motorclub!
Echt super tof die Poljots, stijlvol en toch ook sportief!
En wat leuk is , er zijn heel veel verschillende . Kleur , functie , burger , militair enz .
Met stalen band of lerenband . Je wisselt heel makkelijk van band en je heb een hele andere look . Ik heb smalle polsen maar op dikke polsen zitten ze ook goed .
Ik vind vooral de luchtmacht-versie erg mooi, de Sturmanskie.
Bert u heeft mooie horloges, ik zit soms ook te azen op zo’n soort horloge ,ik wil dan weer geen gebruikt horloge dragen wie heeft het gebruikt
Die bestaan , dat zijn zogenaamde new old stock , meestal zonder papieren maar wel in een doos . Deze zijn dan nooit in de handel terecht gekomen maar altijd in een magazijn gelegen . Punt is soms lijken ze NOS maar zijn ze het alsnog niet maar met het oog niet te zien , zijn ze echt NOS en nooit gedragen dan betaal je de hoofdprijs .
Maar ze zijn er bijna niet meer . NOS is maar een begrip , als een horloge uit een collectie komt is hij strikt genomen niet NOS maar ongedragen . Ik heb er verschillende die onbeschadigd zijn , niet uit een magazijn maar voor het oog NOS . Het voordeel is dat een verzamelaar zijn horloges alleen thuis even om heeft b.v. voor een foto en zoals ik wind ik ze regelmatig op . Een horloge die ruim 30 jaar op de plank heeft gelegen heeft dat voordeel niet .
Dus als je er 1 vind onbeschadigd en nog strakke dial , van een verzamelaar kan je daar tevreden mee zijn .
Wat Bert zegt inderdaad, NOS is een label waar ik niet teveel waarde aan zou hechten, de staat wel. Overigens kan je overwegen een nieuwe uitvoering te kopen via Julian wellicht (als ze er nog zijn). Wel aan de prijs helaas.
Raritäten | Poljot 24
Een Sturmanskie staat er niet bij maar die zijn dus steeds zeldzamer …NOS
Jawel, maar die staan niet onder einzelstucke en tjee wat een prijs.
Ahja de nieuwe uitgaves te zien aan de pushers , wat een prijskaartje i.d.d.
Inmiddels is deze aanwinst ook binnen

Even los van de twijfels over de uhh “creativiteit” van de samenstelling van onderdelen, vind ik het echt zo’n geweldig mooi horloge.
De mooie lugs, het bizar dunne uurwerk en de wijzerplaat speelt fantastisch mooi met het licht.
Na de kerst maar eens m’n onderzoek uitzetten bij “experts” om hun mening te geven

En mocht deze niet correct te zijn geeft het enkel meer aanleiding om te zoeken naar het origineel

Het is sowieso een mooie “dress” om te zien, gefeliciteerd met de aanwinst
Thanks!
Ik moet ook toegeven dat de liefde voor Russen een beetje bekoeld was(afgelopen 2 jaar o.i.d.), maar dit smaakt weer naar meer
Gewoon een beetje afwisselen en af en toe zonder als het niet meer boeit, komt vanzelf weer terug. Het is bij mij ook met vlagen, maar vooral het medium, niet de horloges zelf, wat de zin wegneemt (of zo ervaar ik het toch).
Kijk Richard. Compromis. Zo goed als nieuw met een frisse onderhoudsbeurt en garantie en lagere prijs.
Ja maar Ja maar Jan, die heeft niet zo’n mooie shturmanskie kast.