Precies, massa is kassa.
Tja, dat is dus precies wat je dan niet weet. Het zal de handelaars in ieder geval geen lor interesseren.
Precies, massa is kassa.
Tja, dat is dus precies wat je dan niet weet. Het zal de handelaars in ieder geval geen lor interesseren.
Een 24uurs Raketa is toch wel het meest authentiek als alle plaatsnamen Cyrillisch zijn, maar ook daar zijn al verschillende uitvoeringen van. Maar nu we toch over raketten hebben,…
dat zeg ik toch niet?
Ik vind alleen iets van je argumentatie.
Maar wat mij betreft is het te mooi weer om ruzie te maken op een forum. Daar ga ik eens even van genieten
Fijne dag verder!
Gelieve hier geen foto’s van Bukhanka’s posten. Word ik zo weemoedig van. Staat al jaren op mijn verlanglijstje maar door de BTW en BPM een hoofdpijndossier. Ben nu in Polen bij Tarmot aan het informeren. Prima mensen. Gelukkig is mondiaal gezien het leger aan louche figuren nog altijd in de minderheid.
Toch ook door de milieuregels, want de uitstoot is veel te hoog om door de keuring te komen om een NL-plaat te krijgen?
Of gaat er een andere motor in, die wel door de keuring komt?
Sorry, erg offtopic
Met 0 als datum zeker
Zelf er op geschilderd.
Nee datumschijf zit wat scheef.
Hahahaha ik voel helemaal met je mee!
Wij hebben zelfs een kat die om die reden YA3 heet. (de dierenarts zegt vervolgens altijd ‘jadrie’
)
Nee hoor, ze worden inmiddels wel geïmporteerd in NL. Door een of andere ludieke camperbouwer…
Ja die dus. Die is van die importeur die ik bedoel.
Zie: https://www.uaznederland.com/modellen/bukhanka
Plus @RobdeFries en @Harpoen, ff offtopic (sorry rest). Populariteit van de UAZ in Nederland neemt heel langzaam toe. Zijn er, dankzij de inspanningen van 4x4Verbeek in Zutphen en GarageBas, inmiddels tientallen op NL kenteken. Veelal campers en bedrijfskentekens. Laatste filmpje is van een plaatsgenoot. Zie deze dan ook regelmatig rijden. Bukhanka’s worden toegelaten om dat er oa een nieuwe ZMZ injectie motor in ligt die voldoet aan Euro6. Toch heeft het, volgens van Beek die ik heb gesproken, jaren geduurd voordat de RDW er uberhaupt naar wilde kijken. Hoezo vooroordelen. Nieuw ong 20k maar schrik niet, aan de kassa 30k. 10K is BTW en BPM . Dus zoek ik een alternatief. Tarmot in Polen koopt 40 jaar oude chassis met dito kenteken en bouwt opnieuw op met moderne schijfremassen, nieuwe motor(evt LPG) en gespoten koets. Kijk, nieuwe Buchanka alleen op papier 40 jaar oud. Prijs ben ik nog aan het uitvragen. Wil van het voorjaar even camper huren om uit te proberen hoe het is om lange afstanden is vol te houden. Maar oké, назад в Восток.
Tijdje terug een leger groene seatbelt NATO van Helmsut en een mooie tropic voor de gmt besteld. Ik ben tevreden zo, en dat voor een totaalbedrag van 17 euro!
Vind het uitstapje wel leuk Dirk. Lijkt me verstandig inderdaad eerst eens proef te rijden. Hoe bevalt het als je in de praktijk er mee van Amsterdam naar zuid Limburg rijdt voor je eerste proef camperen. Toch wat anders dan met 30 km/u door de steppe. Of 70 a 80 op de binnenweg. Laatst weer eens in een eend gereden. Wat een lawaai. Viel me vroeger nooit op. Voor je veiligheid moet je ook wel tempo kunnen maken. Maar kan best meevallen door vernieuwingen in de aandrijflijn.
Ik ken het merk enkel door een van jouw posts, vind het geweldig mooi spul
In hetzelfde genre heb ik ook een groot zwak voor lada’s , zoveel charme
Als ik toch ook maar enigszins handig was met m’n handen had ik allang een oude lada gekocht om op te knappen. Maar realistisch gezien is zo’n project niks voor mij
Voor de sfeer plaatje vanuit m’n Kirgizië trip :
een trotse eigenaar en z’n Niva althans dat denk dan want verstaan deden we elkaar niet
Sorry voor de off-topic maar word altijd erg enthousiast over deze “categorie” auto’s.
İs dit een Vostok?
Forum, vandaag gevonden. Ik dacht dat ik de enige afwijking had om met Russische horloge te dragen. Heb niet zo veel kennis als insiders hier. Ik maak ze niet open. Maar heb wel ervaren dat er wat knutselt word. Ook ik heb “export” modellen. Mix Russisch en Westerse tekst. Geeft ook wel een beetje charme, zolang je er maar niet teveel voor betaald.
Mijn ervaring is dat de kwaliteit redelijk goed is. Natuurlijk geen quartz horloge maar de afwijkingen van 5/10 seconden per 24 uur vind ik oke.
Een tip kan ik jullie wel geven. Draag geen Russisch horloge als je Amerikaanse douane moet passeren. Dat heeft mij een keer een paar uur ondervraging opgeleverd.
Anyway ik blijf dit forum volgen en nieuwe aanwinst tonen.
Hahaha ja daar moet mee uitkijken. Een USA visum dat met een nietje in een paspoort is bevestigd vinden de Russen op hun beurt dan ook weer niet om te lachen. Ook eigen ervaring
Maar welkom in deze gezellige, aparte rubriek!