Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Kan wel hoor, even de goede kiezen! :wink:

Welkom hier! :+1:

Ben eens van Canada naar de USA gegaan. Vroeg de douane of ik wapens had. Zei jazeker en pakte mijn Zwitsers zakmes. Vond hij niet leuk. :slightly_smiling_face:

4 likes

Off topic; de Lada Niva heeft een opfis beurt gehad, kan er weer 40 jaar tegen aan😆

3 likes

Tot Corona vloog ik veel voor mijn werk. En een ding wat ik geleerd heb is geen grappen maken met customs. Blijf nederig en beleefd dan blijf je uit problemen. Maar ik wist niet dat een Sturmanski Gagarin als een rode lap op een stier werkte bij de Amerikanen. Was een heel onplezierige ervaring.

Overigens reageren Russen positief verrast als ik ze vertel dat ik hun horloges draag

4 likes

In mijn (heel beperkte) ervaring was het vooral “Ja maar waarom dan” :joy:

2 likes

Precies, Russen zijn veel te bescheiden. Ze hebben best goed spul. Dat ervoer ik al toen ik in dienst zat. Toen gebruikte we al Russische stafkaarten, die waren beter gedetailleerd en vermelde zelfs de hoogte van graanvelden. Bovendien stonden onze “geheime” locaties gewoon op de kaart.

3 likes

Jazeker, jaren geleden gekocht in Novosibirsk. Beetje apart model, vond hem gelijk heel erg leuk. Model zie je niet zoveel.

2 likes

Top foto, complimenten. Klapper van de avond. Hier wordt je toch ontzettend blij van?

3 likes

Zeg dat wel, heb je ook een naam of referentie nummer ?

1 like

Wat goed dat je ons gevonden hebt Marcel. Ben benieuwd naar je verzameling. Het is hier best gezellig met soms een uitstapje naar andere Russische eigenaardigheden (auto’s, cultuur) dan horloges.
Товарищи, спасибо УАЗу за все хорошие комментарии.

Je ervaring in de USA was best wel een beetje sneu. Weet niet waar je de USA binnenkwam maar gek genoeg scheelt het enorm of je aan de oost of westkust bent. Voor mijn werk vaak naar Seattle geweest en vond de customs daar uiterst relaxed. Geldt overigens ook voor de mensen in Seattle. Bijna on-Amerikaans.

1 like

Enige negatieve ervaring was tot dusver Atlanta airport. Ik mag niet klagen,

Een aantal van mijn horloges heb ik hier al gevonden. Zal ik daarom niet plaatsen. Ik zoek meestal horloges met een apart verhaal. Ingersoll / Gandhi, Westen End Sowar / Lawrence of Arabia en zo kwam ik bij Sturmanskie / Gagarin. Later ben ik Russische klokjes gaan verzamelen.

3 likes

Weet iemand iemand informatie over dit horloge?

2 likes

A de sputnik! Maar weet niks van het horloge sorry.

Jaren 90? Raketa 24 uurs?

1 like

Gewone amerikanen, (westkust en Arizona Montana) heb Ik zo wie zo als bijzonder vriendelijke en behulpzame mensen ervaren. Maar zelfs Fransen kunnen heel aardig zijn als je eerst een poging doet Frans te praten. :blush:

2 likes

Thanks!

Absoluut!

2 likes

Jan, heb jij nou exact dezelfde als ik alleen dan als automaat?

2 likes

Zo begon de liefde voor Oostblok…

En daarbij een verloofde Monika Eichardt uit West Berlijn die intussen getrouwd is met oostduitser.
Heb stukje muur met mijn en haar naam erop met een hartje.
Kocht een Ruhla in Oost Berlijn en mijn eerste condoom van het merk Billy…tja dat waren nog eens tijden. Eerst met de DKW naar Berlijn met de Ruhla om en daarna met mijn Lada 1200s uit 1983

5 likes

Je moet met de douane van Amerika al helemaal geen geintjes uithalen Jan. Vinden ze inderdaad niet leuk.
Ik weet nog wel na de aanslag in NY ik onderweg was naar moeders in LV en een tussenlanding maakte in NY. Strenge controles en lange wachttijden bij de douane wat begrijpelijk was. Ze pikten mij eruit omdat ik verdacht om mij heen keek en alles in de gaten hield :grimacing:

Toen ik uiteindelijk vertelde wat mijn job was en mijn legitimatie toonde, hadden ze er gelukkig begrip voor, anders zit je zo maar vast. Hadden vrouw en kids ook niet leuk gevonden :sweat_smile:

3 likes

Klopt Dirk,

Aan de westkust veel relaxter dan aan de oostkust. Eigenlijk op die kant nooit problemen, maar als je in NY landt moet je ff serieus blijven.

Steden als San Fransisco, Los Angeles, San Diego zijn ze allemaal relaxt vindt ik. Als ze ook nog in de gaten hebben dat je uit Nederland komt is het helemaal klaar :+1:

2 likes

Welkom hier Marcel.

Je vindt hier alle knowhow mbt Russische waar. En dan bedoel ik niet alleen horloges :wink:

Alhoewel ik hier nog nooit een Russische vrouw voorbij heb zien komen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

@BroederBill Passend horloge voor Lada liefhebber.

10 likes