Gimmie? Hoe overtuig ik je…
Voor zover ik weet gemaakt door een onbekende fabriek in Rusland. Het merk is “Sputnik 1957” en ze zijn voorzien van automatische 24 uurs Vostok binnenwerken. De ontwerper achter dit merk is Umnyashov design, maar ik weet niet of deze een eigen fabriek heeft of ze ergens laat assembleren. Er zit in elk geval wel wat Russische input achter dit merk
Cool Marcel, met een mooie Жигули erop. Inderdaad, gaaf verzamel object.
Nou het promo filmpje is meer dan de moeite waard om kijken.
Heeft wel grote connecties met Zlatoust watches.
Nu ben ik benieuwd wat je doet🤔
Heb ik een spannend verhaal gemist?
Klopt, al heb ik eerlijk gezegd geen idee op welke manier Umnyashov verbonden is met de AGAT fabriek. Ik weet dat hij vroeger, voor AGAT zelf opnieuw Zlatoust horloges ging monteren, zelf een hommage aan de Zlatoust op de markt heeft gezet. Volgens de website is die nog steeds in productie met een Miyota binnenwerk erin. Uit het promofilpje blijkt dat ze op zijn minst voor distributie samenwerken, maar ik heb geen weet van een verdere relatie. Misschien is AGAT de fabriek die voor Umnyashov assembleert? Zou interessant zijn maar er is niet veel over te vinden
Leuk eindelijk te weten wat ik een aantal jaren gelezen in een Russische souvenirshop heb gekocht. Helaas heb ik toen de beeldschone verkopers uit de clip toen niet gezien In hotelbar tref je ze wel, maar die kan je beter vermijden als getrouwde man.
Wat mij opvalt is dat de klassieke “old” stock klokje voor vriendelijke prijzen verkrijgbaar zijn. Maar zodra een merk een nieuwe commerciële doorstart maakt, de prijzen gesteund door een fancy website brutale hoge prijzen worden gevraagd. Bovendien is het klassiek sobere design verruild door veel bling bling wat trendy is in huidige Rusland.
@Mipnick Ik werk in financiële dienstverlening, niets spannends aan. Kom daarom nog wel eens ergens. Vooral na wegvallen van de muur veel in Oostblok geweest. Laatste decennia vooral in Azië omgeving geweest. Veel replica te vinden maar ook klokje met een besmette historie. Zoals gebruikte vintage klokjes in Vietnam. Die koop ik uit principe niet.
Als je gaat opruimen kom je nog wel eens leuke dingen tegen.
Zoals rekeningen uit 2003 van de Russen die ik heb of heb gehad.
Wat een prijzen…
En een ongebruikte Vostok band
Leuk hoor en ook nog bij Julian gekocht
Bij Juri, dat is de concurrent van Julian met een oa een eigen reeks horloges gebaseerd op Poljot uurwerken.
Op Ebay te vinden als sonnenflasche.
Die bedoelde ik ook. Was wat te snel met antwoorden
Klopt Yannick. Serie 2 noemen ze dat geloof ik. Nog met de originele dial zonder B. Maar met standaard bezel en achter deksel. Dus na de eerste 10.000. Die aanvankelijk besteld waren door die Amerikaanse zakenman.
Ja dat had ik daarna ook wel door. Je moet begrijpen dat het een totaal andere samenleving is. Veel meer vrijheid over het bij je dragen van wapens bijvoorbeeld. Ik snap de overheid ook wel. Bij een verkeerscontrole ook geen grappen.
Wij werden in 2005 op de Hooverdam gecontroleerd met onze camper. Routine. Even binnen kijken. Ook n.a.v. 9 11 nog. Maar die waren erg relaxed. In 1986 werden we op een camping een beetje als geintje geïntimideerd door een daar wonende Nederlander, hebben jullie geen wapen bij je???
Maar serie twee is er dus als zowel automaat als handopwinder?
Russische vrouwen zijn wel …anders he.
Leuk filmpje!
Geloof ik wel Yannick. Ik heb ook serie 2 met handwinder
Lees dit artikel maar eens. Er gaan wat verschillende verhalen rond, maar geeft toch een aardige indruk.