Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

nice!

3 likes

Zonet eentje besteld. Ik wacht af.

3 likes

Schitterend die wijzerplaat! Mooi diepblauw

3 likes

Ja. Heel leuke donkere sunburst

2 likes

Bij Russen uit die periode kom je uit op een Poljot Stumanskie 3133 uit het laatste kwartaal 86 (4-86 staat dan op de chronobrug). En helaas zie je die niet veel. Verder is het een beetje een gok om m.b.v. een catalogus te kijken of je iets uit plusminus dat jaar op de kop kunt tikken.

3 likes

Of, wat ook best te doen is lijkt me, een gegraveerd horloge zoeken. Vrij veel horloges zijn met inscriptie uit die periode. Ik ben eens in de kist gedoken en kwam onderstaande tegen (excuses voor de matige belichting).

Grappig detail. De eerste 2 zijn Elektronika B6-202 horloges die ik onafhankelijk van elkaar gekocht heb, maar als ik de inscripties vergelijk zijn ze slechts 2 dagen uit elkaar (met dezelfde tekst voor verschillende personen?) gegraveerd.

9 likes

Heel mooi :ok_hand:

2 likes

Van de moderne Vostoks vind ik dit ook zeker een gaaf model :ok_hand:

3 likes

Kist of kluis ? :sweat_smile: :joy: :rofl: :see_no_evil:
image

2 likes

Same! Lang naar opzoek geweest :upside_down_face:

3 likes

Tis effe proppen, maar het ken net :grimacing:

index

3 likes

Fraai model!!

3 likes

Deze mag ook hier gepost :grin:

17 likes

Nou Rob, het is lastiger om een beetje een redelijk gaaf exemplaar te vinden die nog origineel is. Er wordt veel aangeboden voor prijzen waar je u tegen zegt. Daarbij zien ze er vaak uit alsof er een vrachtwagen overheen gedenderd is en noemen ze patina :rofl:

Deze is dus nog in een goede staat met de mooie geblauwde wijzers en nog nette wijzerplaat, daarom is hij voor mij wel een beetje speciaal :wink:

4 likes

www.netgrafik.ch/russiantimes
Zoeken op info, articles en dan space watches.
De link kopiëren wilde even niet.

Los van dat het een heel mooi exemplaar is, ook hierom is dit een interessant model. Leuk achtergrondverhaal in deze website!

2 likes

Hij is inderdaad schitterend!

2 likes

Heb ik ook gelezen een hele tijd geleden.

Er is zeker een serie redial’s geweest. Maar dat die er, inderdaad, wel heel erg strak en fris uitzien en dan op een oude kast gemonteerd.

Naar mijn mening ziet deze dial er oud maar netjes uit. Weinig gedragen misschien? Een beetje in de staat zoals in de eerder genoemde website. De wijzers zijn vergelijkbaar passend oud. Alleen de rode ster is wat helderder.

Ik weet het ook niet, maar wat is nog steeds helemaal orgineel na zoveel tijd?

2 likes

Vandaag draag ik deze:
Vostok Amphibia 670927. In december vorig jaar in nieuwstaat overgenomen van een gewaardeerd forumlid. In het originele plastic Vostok doosje (het horloge, niet het HF-lid… :slight_smile: ).
Ik draag hem niet zo vaak, moet er nog steeds een beetje aan wennen. Ben niet zo van de duikerts, maar bij deze viel ik op de mooi ingedeelde wijzerplaat. Zo op de foto’s ziet ie er best wel aantrekkelijk uit, dus in real life zal het ook wel goed komen.

11 likes

Dial heeft 2 kleuren , titanium case oversizest .

16 likes

Mooie combi , is gemod neem ik aan ?

2 likes