Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

DDR-horloges mogen hier ook? Ik heb nu namelijk een vreselijk stoere Ruhla Kampfschwimmer…

12 likes

Dank je. Deze is idd gemod met een seiko bezel en de rubber strap.
:wink::+1:t3:

2 likes

Nee dat kan echt niet. :wink:
Vanaf het moment Michail Gorbatsjov de DDR heeft verkocht aan de Bondsrepubliek Duitsland is het plaatsen van Ruhla’s in deze rubriek gestopt. Toch een mooie klok hoor.

5 likes

:rofl: Maar dit is nog uit de tijd voor die verkoop. :crazy_face:

4 likes

Oke, oke, dispensatie Ruhla’s van voor 3 oktober 1990!

6 likes

Dan kun je vrijwel alle Ruhla’s nemen. Na 1990 is daar niet veel van over gebleven…

4 likes

Ik zit zo even te denken, wat zegt een opschrift als iemand goed kan graveren dan kan je alles op een achter front zetten maar is het dan echt. of zeg ik nu iets tussen haakjes .

2 likes

Je bedoelt dat iemand een valse gravering zou plaatsen? In theorie zou dat kunnen natuurlijk, maar de kans is klein omdat graveringen over het algemeen niet waardeverhogend zijn.

Voor een horloge als hierboven zeg uit de periode 1980-1990 heeft het ook geen enkel nut. Of er nu '80 of '85 op staat maakt voor de waarde niet uit.

3 likes

Redelijke zeldzame zwarte 3133 met cyrillische opschriften. Uit 4e kwartaal 1988. :blush:
Gekocht van Bas. Die heeft vaker mooie chrono’s. :ok_hand:t2:

Hij had eerst wat kale pushers van de chronograaf. Door gesleten chroomlaag door intensief gebruik denk ik. Zie ook de uurwerk foto van een paar berichten eerder. Daar is de oude staat te zien. Verder is hij keurig.

Met hulp van Hans de kast met pushers gewisseld met een geheel gave die ik reserve had. Nu helemaal perfect! Blij mee.

14 likes

Heel geslaagd!

2 likes

Milan-San Remo tijdens het koken kijken met een lekker biertje erbij!
1985 Vostok Amphibia met een zeldzaam 2409 hacking militair uurwerk.

12 likes

post uit minsk vandaag :slight_smile:

11 likes

wat is het Arabische onderschrift

2 likes

Ik heb volledig geen idee. Tis een stukje zeil dat gebruikt wordt als onderlegger. :slight_smile:

1 like

8 likes

Leuk! Een echte vintage Electronica 55 toch?

1 like

Helemaal af! Prachtig!!

2 likes

9 likes

Goedemorgen,

Vandaag deze Ara bumper automaat.
De hebelveer die overschakelt van opwinden naar tijd verzetten was defect, maar kon gelukkig door @vouwfietser op alternatieve wijze hersteld worden. Het horloge is nu weer 100% in orde.

12 likes

Heb een (originele?) poljot metalen band besteld. Die heeft 18mm aanzet maar gaat dan meteen naar 20 of 22mm. Dan zal het niet meer zo iel overkomen.

4 likes