Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Degene die Bas en ik hebben is een limited WUS project horloge in RVS en geborsteld.
Je kunt die 55 kasten wel krijgen bij Technocas maar dan zijn het verchroomde messing kasten (net als vroeger)
Het zijn echt toffe horloges. Heel plat ook en lekker klein.
Ondanks dat ik 19cm polsen heb misstaat het zeker niet. Ben tegenwoordig ook meer op zoek naar kleinere maten. Vandaar dat ik die 090 mod (met pijn in het hart overigens) ook te koop heb staan :wink:

2 likes

mijn nieuwe aanwinst sinds gister afgegeven bij de buurvrouw . ( wat is eigenlijk de 17 om cirkelt op de foto.) Ik heb ze nu alle vier, rood, groen, blouw en zwart,

9 likes

17 likes

Naast die “Molnia Queen” werd ook de uurwerk cal. 3017 veelvoudig gebruikt voor polshorloges, dan wel voor zakhorloges en dan weer die voor een grote polshorloge :man_mechanic: :man_pilot: :policeman:
Deze heb ik van zelfde verkoper gekocht en komt uit zefde militaire depo UCCC.
Groeten Iwan :motorcycle:

16 likes

Zoooo, dat is gaaf!!! :+1: :+1: :+1: :ok_hand:

4 likes

Ja Chris, die is echt een van die “verborgen schatten” die ik nooit ergens anders tegen ben gekomen of een notitie erover :female_detective::face_with_monocle:
Groeten Iwan :motorcycle:

4 likes

volgens mij heeft het te maken met quality control, 17 zal wel een personeels code zijn van diegene die het horloge heeft gecheckt.

5 likes

Nee, ik heb ook nog nooit zo’n groot model 3017 polshorloge gezien. :thinking:
Mooi hoor. :+1:

3 likes

Oef man wat een mooie exemplaren. Jij hebt echt mazzel deze parels te hebben gevonden. Aantal jaren geleden op de Rikketik toch? Wat mij dan toch intrigeert is de verkoper, was het iemand uit het altijd mooie oost Europa? En weet je hoe hij eraan kwam? Lag het doosje gewoon op tafel? Gewoon nieuwsgierig hoor.

4 likes

Speciaal voor jou Marijn!

En zo ziet het er van binnen uit. Er zat een stofje onder het glas. Te zien boven de 3. Kon ik hem meteen eens bekijken. :wink:

10 likes

He Chris en Iwan, da’s lang geleden! Ik doe ook weer eens even mee.

Als ik het goed heb wordt de ‘Molnija Queen’ ook wel ‘Kapitanskie’ genoemd.
Dit omdat er geen ‘Molnija’ op de wijzerplaat staat.

Ook nog even foto’s van de uurwerken.

Mijn Molnija Queen/Kapitanskie heeft s/n 00145 en is van de eerste productie run, nog zonder sleuf (1) en zonder ‘service window’ (2) op één van de bruggen.
Ter verduidelijking foto’s van een gewone ‘Queen’ en die van mij:

Kopie van 0015DA_ChK-28_type2_details

Tot slot nog een fotootjes van wat oud Sovjet schroot:

Groeten, Tom.

20 likes

Ne het was een Nederlandse man / verzamelaar die het opkocht na het vallen van Berlijnse muur, en deze komen uit zijn nalatenschap.

3 likes

Hei Tom :raising_hand_man: leuk dat je weer mee doet :star_struck: met die mooie horloges van jou :star_struck:
Groetjes Iwan :motorcycle:

3 likes

17 likes

17 likes

Hele mooie verzameling en wat goed hier meer Molnija terug te zien.
Doet mijn kaliber 36xx hart weer goed.

3 likes

Mag ik ook meedoen!? :joy:

10 likes

Hier veel te vinden over Molnija voor wie het leuk vindt.

5 likes

Gewoon weer meedoen, Tom. :smiley:
Leuk dat je de verzameling russen nog steeds koestert. :+1:

2 likes

Bedankt Dirk! Was al opzoek geweest maar kon er niet veel over vinden… Heb ik morgen wat te bestuderen!

2 likes