Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

De Molnia chronograaf.

19 likes

Leuk! Uniek ding!

4 likes

ChronoGAAF!

(die grap wordt hier wel vaker gemaakt, maar kon het toch niet laten)

6 likes

Sniper SE met de orginele bezel nog.

13 likes

Zeker een heel mooi exemplaar. Wel een oudje want als die uit de Molnija stal komt moet ie van voor 1947 zijn. Pas vanaf die tijd is de naam Molnija ontstaan, daarvoor de 2e Moskouse horloge fabriek zoals op de wijzerplaat staat. Weet jij de exacte leeftijd?

4 likes

Hij wel,… :stuck_out_tongue_winking_eye:
Heb toevallig vanmorgen een bezel bij AM-W besteld voor mijn sniper. Deze komt het meest overeen met het origineel. Best serieus geld, koop je bijna een complete tweede hands Boctok voor. Maar ja, hobby,…

6 likes

Leuk! Die wil ik graag zien tzt! :+1:

Nu zit er de 24 uurs bezel op van Meranom. Vond ik meer logisch bij een 24 uurs. :sunglasses: :grin:

Twijfel een beetje over het blauw er in. Maar vond voorlopig geen betere.
(Symboliseerd wel aardig dag en nacht.)

9 likes

Ja hoor, in het midden van het uurwerk staat 1ste kwartaal 57 als bouwjaar. :blush:
Dit model heette de Molnia Queen en volgens mij bedoeld voor de marine.
In het horlogetijdschrift Uhren magazin van 1998 is dit model uitgebreid beschreven.

Ik heb de afbeelding even gepikt van dit artikel.

6 likes

Aan het einde van de 50er jaren 60.000 stuks en niet te koop voor burgers.
Leuk detail ook dat hij niet in de brochures van de 2e Moskouse horlogefabriek voor kwam. Er wordt halverwege nog gesproken over 2 technische vernieuwingen, die de Russische uurwerk industrie voortgebracht heeft. Toch interessant! Hij doet me een beetje denken aan de 1 drukker chronograaf van Hanhart. Bedankt voor het delen!

2 likes

Nog steeds heel blij , draag hem elke dag , alleen een moment een Vostok voor de vrijdag bijdrage omgehad . Ik kijk nu anders tegen me collectie en heb een andere smaak gekregen sinds deze Strela . Ik had er al 1 maar met deze erbij komen er straks een hoop niet meer aan de beurt . Deze week zal ik laten zien middels een foto wat weg mag ik denk 8 stuks …blijven er dan nog een stuk of 16 /17 over , vandaar .

20 likes

Die donkere dial is mooier toch Bert :wink:

Daarom heb ik die witte Strela verkocht vorig jaar

2 likes

Dat is nogal een ommezwaai ineens, maar soms moet je inderdaad een horloge zien/dragen om te kijken welke je kant je uit wil met de verzameling/collectie.

5 likes

Misschien , dat zou ik niet weten vind de witte ook heel sjiek .

1 like

Ben al een tijdje zoekende naar een Elektronika maar welke zou nu de beste keuze zijn. Die nieuwe uitvoering van @Marijn2 en @BG1 vindt ik super, maar weet niet of ik die zo kan bestellen.

Zoek wel een met cyrillische tekst en 4 knoppen, maar je hebt de Elektronika 5/55 en de 77 :grimacing:

3 likes

Is al sinds 22 maart door de douane in NL maar tot nu toe niks ontvangen :unamused:

8 likes

Duurt allemaal maar veel te lang!!!

2 likes

De 55 bevalt mij prima Anno. Heb paar jaar geleden geprobeerd te ontdekken welke functies de verschillende types hebben. En die van de 54 en 55 vond ik het meest interessant. Een van de 54 uitvoeringen in de standaard catalogus, kwam precies overeen met een vintage. Echte reisseu dus. Dus die kocht ik toen ook. Maar ģewoon even rustig alles bekijken lijkt mij.

2 likes

Dank je wel voor het delen. Mooi verhaal, kende het artikel nog niet. Gaat in het Molnija archief. Je zal toch zo’n koninginnetje vinden. Wat een sieraad.

4 likes

Ja die 54 van jou is ook erg gaaf idd. Heb ik toen ook nog over getwijfeld.

3 likes

Ik ken het model niet ,maar wel heel mooi. Ik denk toch aan een westers land

2 likes