jaa precies dat ja.
ik denk dat ik het toch maar weer eens ga proberen, en zo duur zijn ze ook weer niet;)
He wat gaaf dat ze de 54 weer hebben!
Die ga ik denk ik ooknog even bestellen😁
Komt helemaal goed met je bestelling!
Eindelijk binnen , pffff .
Ik zie nu dat het een goud kleurig kast was maar deels komt door de ouderdom en dragen staal kleur tevoorschijn . Vanavond even de tijd uit vogelen . Horloge is van de 80s .
Mijn enige Rus is deze oude Sovjet Vostok met rood CCCP bandje
Enige jammere is dat het binnenwerk een handopwinder is en geen 17j automatic zoals de wijzerplaat aangeeft
Als er iemand meer info heeft over jaar, binnenwerk dat had gemoeten,… laat maar weten!
Leuk ding! Deze kastvorm nog niet eerder gezien. Soort 420 met de kroon op 2uur.
17 steens is hand opwinder inderdaad. Er staat niks over automaat op de wijzerplaat. Misschien bedoel je de tekst antimagnetisch.
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben en dat het dus wel klopt geen idee waarom k dacht dat er Automatic op stond
Cyrillische letters zijn een beetje “anders”.
Ik ben trouwens begonnen met het opzoeken van alle modelnummers van mijn horloges. Daar heb ik een erg handige uitleg van gevonden.

Het is volgens mij een 2209. Dat is best een mooi uurwerkje en niet in hoeveelheden verkrijgbaar waarin je een 2409 en 2414 kunt verkrijgen.
Leuk ding!
Nee, dit is een Vostok 2403. De 2209 heeft de kroon op 3 uur.
De kast is van begin jaren 90. Wel een bijzondere wijzerplaat! Ik ken dit kaliber vooral met een donkergroene en een witte wijzerplaat met rode 12.
En ook kinderhorloges werden ermee uitgerust.
Meer recent werd het uurwerk ook nog toegepast, met dials met glimmende steentjes erop
@Raketa en @Marijn2 bedankt voor de info, ik ken zelf weinig tot niets van Russische horloges. Leuk om te weten dat het niet zo’n veel voorkomend model en wijzerplaat is!
Ik heb ze zelf gratis bij een aantal andere uurwerken gekregen, ze loopt dan ook 10min/uur voor (of + 14 400 sec/dag), niet erg nauwkeurig dus
Plan is om ze een onderhoud te geven en er een mooie stalen band voor te zoeken.
Sow die prijzen zijn inderdaad niet mis. Wel prachtige horloges!
Ik zal mijn ogen eens openhouden. Voor nu is die prijs mij wat te hoog
Lijkt er op dat deze op de stopwatch functir staat
Ik geloof dat je het knopje rechtsonder moet indrukken met een puntig voorwerp, totdat de cijfers gaan knipperen. Als je dit knopje dan kort indrukt wissel je tussen de uren en minuten. Je kunt de knopjes rechtsboven en linksonder gebruiken als plus en min.