Ongetwijfeld heb je gelijk, maar dan moet hij volgens mij eerst in de tijd stand staan.
Het lijkt wel of de batterij slecht contact maakt …
Ja, klopt
Even wat corrosie weghalen en het lipje iets verder ombuigen zodat hij steviger aangedrukt blijft?
Oe da’s wel heel rap!
Ik heb twee hoofdverdachten:
- magnetisme of
- een plakkende balansveer
De maat ziet er niet vreemd uit op de foto’s, Bert.
Maar inderdaad, die corrosie kan voor vreemde effecten zorgen…
Ik snap jouw angst voor het lipje wel😅
Maar een wattenstaafje met WD40 eraan kan al wonderen verrichten!
Snap ik! Ik heb een keer zo’n probleem verholpen door een klein stukje van een balpen veertje te gebruiken die spanning op het batterijtje hield. Als het maar minimale ruimte is wat je hebt kun je altijd een dun plaatje geleidend materiaal (aluminium folie bijvoorbeeld) ertussen doen…
Ik ga het proberen .
Alcohol tegen corrosie geloof ik niet zo Bert. Contactspray of wd40 inderdaad. Ik zou heel voorzichtig met schuurpapierje of mesje of kleine scherpe schroevendraaier over de contacten krabben. Ik wil nakijken welke batterij er in de mijne zit. Vanavond.
Prachtige no nonsense klok! Mooie match ook met die suède strap. Wat voor type?
Wat een gepiel hè met die electronica dingen. Weerstand overwinnen, zoveel als mogelijk electronen vangen en de spanning erin houden.
Dat is met een mechanische bikkel toch een stuk eenvoudiger.
Dit mijn hybride beauty met batterij. Toen der tijd onbereikbaar voor de proletariërs maar exclusief voor de leden van het politburo. Ja Joeri, daar sta je dan met je opwindklokkie.
Wat is er mis met een handwinder? Allereerst is het een heel mooi horloge, best uniek want niet eerder gezien.Zou daar heel blij mee zijn. Daarbij zijn de komandirskie’s zonder automaat uitstekende werkpaardjes die jaren rete-zuiver kunnen lopen.