Amen to that!
Type heeft geen naam, maar dat is met de meeste exemplaren zo. Dit is een keurig 2609.HA kaliber van Raketa zelf. Fijn uurwerk dat goed af te regelen is!
Nee dat vrees ik niet Bert. Dat is meer om vocht te verjagen
Hij loopt ook echt super nauwkeurig! Ben er echt blij mee! Simpel mooi klokje. Combo met het bandje is te danken aan m’n vriendin uiteraard!
Bert,
In mijn 54 zit een AG3.Ook wel LR41 genoemd. 3,6mm hoog en 7,9 mm in diameter. Kan dat kloppen met de ruimte in jouw horloge? De 54 is wel een heruitgave, dus het kan verschillen met een echte vintage.
Ja die van mij heeft de zelfde maat toch lubbert het in het gat . Het maakt net niet overal contact .
Ik heb helemaal niets tegen handopwinders hoor, in tegendeel! Ik heb 1 automaat die in onderhoud is, 4 quartz en ik ±10 à 15 handopwinders
Ik zei dat omdat ik dacht dat de wijzerplaat aangaf dat het een automaat was maar het binnenwerk niet. Blijkt dat het antimagnetique is dat op de wijzerplaat staat, dus alles is in orde
Ik ga hem eerst eens demagnetiseren, maar heeft sowieso onderhoud nodig, geen idee wanneer het laatste geweest is
Ja het ziet er wat vermoeid uit op de foto. Er valt helaas niet te ontkomen aan uiterst voorzichtig iets te buigen vrees ik. Dat zij contact moet echt tegen de batterij drukken. Misschien bereik je het zelfde door ergens mee op te vullen tegenover de plaats van het contact? Dun papiertje.
Maar voor die tijd alles mooi schoon maken en de oude batterij in batterijen recycling bak van de Jumbo. Er heeft waarschijnlijk wel eens een batterij iets gelekt. Maar kan ook gewoon wat vocht zijn na al die jaren. Ook dat onder contact goed schoonmaken. Waarschijnlijk doet hij het straks weer prima.
Ja meeste functies heb ik gezien , echt een kwestie van wat TLC voor nu laat ik het even heb al tijdje zitten prutsen …
De contact strip lijkt me erg groen. (waarschijnlijk kun je met een wattenstaaf er al veel van afhalen. Met omhoog buigen, en oplosmiddel zou ik wel oppassen een stukje messing folie .)
Ja wat ik merk is dat de batterij wel contact maakt , al kan het beter maar als je kijk op post 3298 dan zie je boven het contact punt een gat , daar leunt het batterijtje in .
Mijn gevoel zegt dat er in dat gat iets moet zitten waardoor de batterij recht blijft zitten .
Ik denk dat daar iets niet klopt …
Ik kan het niet erg goed zien maar het lijkt of er een stukje uit opstaande rand mist .
Even klikken op foto …dan zie je het beter maar ik weet niet wat daar hoort te zitten …
Ik denk dat hij compleet is Bert. Dat zit ook bij die nieuwere versies niet zo luxe. De batterij moet een beetje verend vanuit de zijkant en onderkant aangedrukt worden. Bij die van mij hing het batterijtje ook een beetje scheef in het gat. Maar door de spanning van de contacten en het deksel zou hij goed moeten komen te zitten.
Dat doet het niet , contact punt zal ook wat moe zijn en kracht in het veren verloren hebben .
Rechts boven het contact punt dat gat lijkt niet te kloppen …ziet er uit alsof er iets mist …
Even klikken op de foto …
Ik heb het even goed vergeleken met die van Jan ,en van jou Bert maar het ziet er toch hetzelfde uit naar mijn idee.
Zegt niks. Kijk maar bij mij. Dat witte contact links is het zij contact. Min pool meen ik. Die stripjes op de bodem is dan de plus pool. Zit bij mij net zo. Zoaks Richard ook zag.
Nee rechts boven het contact punt …