Hij moet aan de onderzijde en langs de zijkant van de batterij contact maken. Normaal zit in het zijcontact een verend gedeelte wat de batterij op zijn plaats houdt en tevens voor goed contact zorgt. In principe is dit systeem bij meerdere printplaatjes van toepassing en niet specifiek voor horloges.
Wel voorzichtig Bert, want na al die jaren is het wat broos geworden en je moet ook geen contacten beschadigen. Het lijkt erop dat de solderingen ook niet al te best meer zijn
Dat donkere gat rechts bovenin batterij huis? Dat is een loos gat. Die van mij heeft dat ook. Alleen zit het daar wat gedraaid. Het enige dat je nodig hebt is een plus en een min verbinding.
En wat ik al eerder zei, ben bang dat je toch voor een wat verende contacten moet zorgen. Heb ook wel vaker zo’n oud ding weer gangbaar gemaakt. Afstand bedieningen etc. Maar is al tijd spannend of ze niet breken.
Nieuw stripje solderen lijkt me voor een modale hobbyist bijna niet te doen. Ik zou een dun horloge schroeven draaiertje er tussen steken en heel voorzichtig wat drukken. Maar geen garantie hoor.
Met wd40 kom je er ook niet Bert. Ik zou het hele printplaatje schoonmaken en de solderingen opnieuw na lopen en proberen een nieuw contact er in te zetten zodat de batterij weer stevig vast zit.
Ja ik zit daar ook steeds naar te kijken. Ik dacht dat de contacten helemaal plat gedrukt zijn door langdurig gebruik. Maar kan ook iets andere constructie zijn inderdaad.
Printplaat valt makkelijk uit het horloge. Dat had ik al ervaren. Dat maakt het begin makkelijk. Eigelijk zou je dan nieuwe dunne messing stripjes moeten hebben. Zodat contacten weer fris zijn.
Heren , bedankt voor de hulp . Precies om 24.00 doe ik de batterij deksel er op dan begint het horloge op 0.00 te lopen .
Licht doet het dan kijk ik morgen als ik wakker word waar die op staat .
Hoop niet dat het de stopwatch is