Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Goed idee!

Horloge maar weer eens af. (Datum staat op 6 in het echt) :wink:
Welterusten!

13 likes

Dat gaat ie van het weekend dan ook maar moeten overleven! Bonusrus, sovjet-tijdperk day-date Raketa die wél binnen 10 seconden per dag loopt

13 likes

En het tikt als een ouderwetsche wekker.

6 likes

De Vostok Precision 2809.

17 likes

Lekker man, dat licht blikkerige getik - zeker uit zo’n oud Sovjetbeestje!

3 likes

Mijn ex Raketa tikte het mooiste inderdaad! :slightly_smiling_face:

2 likes

Ben sinds kort in het bezit van een type 119 kast uit 1978. maar nu is de kroon gescheurd dus niet meer water dicht. Zou er een bestaande kroon op passen van een 090 kast ,of heeft er iemand enig ander idee.

Ik verwacht niet dat het past Richard. (Ik vind de orginele 119 kroon ook mooier.) Weet niet of de schroefdraad dezelfde maat heeft, en of de stem dezelfde lengte en vorm heeft. Ander caliber. Ik zou een goedkope 119 zoeken of een 119 kroon. Maar je kunt natuurlijk altijd even de originele 119 naast een 090 leggen en heel goed kijken en vergelijken.

1 like

Jan Ik heb het even vluchtig bekeken naar het schroefdraad van beide, maar het lijkt niet over één te komen. Ik ga het een zaterdag exact opmeten. Voor dat de boel hellemaal stuk gaat.

1 like

Even een van mijn laatste NA’s showen en meteen maar even een beetje reguleren

Mijn eerste mechanisch alarm horloge.

Even een kek bandje er bij gezocht
(Lume van het bandje past toevallig errug goed bij de lume in de wijzers)

Blij mee !

18 likes

Top horloge, zo’n onderbroek elastiek bandje vind ik minder :wink:

2 likes

17 likes

Alvast goed weekend iedereen!

14 likes

O ja het is ook nog Vostok friday! Prettig weekend! :grin:
(geen vrijdag de 13e). :wink:

16 likes

Een oudje. :smiley:

14 likes

Heeft iemand enig idee hoe het met de Luna Dude is?
Als het goed is, kan ik nr. 205 kopen maar ik vind het opvallend stil momenteel omtrent dit project.

1 like

Das wel een hele mooie Poljot wekker👍

1 like

Nog even snel een shotje voor ik naar werk ga. Fijn weekend allemaal.

15 likes

In het kader van de Boctok vrijdag deze klatser maar weer eens opgezocht. Is toch wel weer een flink brok staal aan je pols hoor. Je voelt bij elke beweging dat er een Rus met je meeloopt. Het is dat ik niet zo bang ben voor de GRU maar je zou het zo maar iets bij kunnen bedenken.

13 likes

image
Nog een ploaaike van met de kerst :christmas_tree:

13 likes