Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Prachtig !!

1 like

Ik protesteer tegen deze desinformatie.
Er gaan 24 uren in een dag, en vandaag is geen uitzondering. :innocent:

6 likes

Kortste dag(licht)?? :thinking:

4 likes

Dat is beter en meer in lijn met mensen die iets hebben met het begrip ‘tijd’. :slight_smile:

4 likes

Vandaag maar eens de OKEAH om en met de datum correct ingesteld, jaja!
Hèt horloge voor de Sovjet marineofficier.
1981’er, rvs kast, wijzerplaat in mooie staat, jaren mee zoet geweest om hem te vinden

18 likes

Zeldzaam mooie conditie! :ok_hand: Bijna niet te vinden!

2 likes

Stunning !!

2 likes

https://www.netgrafik.ch/okean.htm
Bezoek ook de prachtige collectie van netgrafik!

2 likes

Waanzinnig mooi! Eentje om vooral oneindig van te genieten.

Geïnspireerd door de prachtige Okeah van Bas,
hierbij de luchtmacht collega, voor officieren.
Ook rvs kast, hacking uurwerk. Dit laatste is te zien, kleine palletje, vlak naast de balans. Bij de 8 van nummer 7871. Let op poljot kroontje, 4 digit serie nummer en datum stempel. 2e kwartaal 1988. Poljot band. Niet comfortabel maar wel orgineel! :wink: Ook lang naar gezocht. Wordt ook veel mee gerommeld en samengesteld. :slightly_smiling_face:

11 likes

Rusland viert Kerstmis op 7 januari, en niet op 25 december. Dat komt omdat de Orthodoxe Kerk vasthoudt aan de juliaanse kalender, die met de huidige gregoriaanse tijdrekening dertien dagen verschilt. Het nieuwe systeem werd in Rusland ingevoerd na de Russische Revolutie in 1917 maar tot op de dag van vandaag weigert de Orthodoxe Kerk de West-Europese kalender te erkennen.
Nou, dikke neus!! Wij vieren kerst gewoon in december. Liggen namelijk cadeautjes onder de boom waarop ik echt niet tot januari op kan wachten.

13 likes

Mooi cadeautje! :+1:

1 like

Zojuist in een opwelling m’n eerste Rus aangekocht. Weldra een Scuba dude om m’n pols en mag ik ook hier een beetje meepraten. Ben erg benieuwd

3 likes

Zo begint het vaak. Ben benieuwd. :grin:

1 like

Heb die van @JanDoedel overgenomen. Het probleem van dit soort dingen is de prijs. Het doet niet genoeg pijn in de portemonnee :joy:

Eigenlijk hoop ik dat het niet naar m’n zin is😉

4 likes

Забудь это, :wink: we gaan het meemaken.
Laat je ervaringen horen en maak van je hart geen moordkuil, we kunnen best wel een stootje hebben. Inmiddels “gehard door het staal”. (hé, waar ken ik dat van?)

2 likes

Dat is inderdaad het probleem… het is èn leuk èn betaalbaar, dus verzamel je makkelijk door!

Zelfs absolute toppers als een vintage 3017 Strela Chrono of een originele Poljot Okeah of 31659 zijn lastig te vinden, geen doorsnee makkelijk te vinden horloges zoals we zo vaak voorbij zie komen op het forum, maar als je een ècht mooie vindt ben je ook wel voor max eur. 800,- klaar!

4 likes

Direct een echt icoon :ok_hand:

1 like

Oooh wowie

14 likes

Oeps, kon ik een keer dit topic meesturen, heb ik het niet gedaan.

3 likes