Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Bingo! Gestileerd Poljot logo met de Sputnik erin verwerkt.

13 likes
3 likes

Leuk!
En bedankt voor de reacties!
Is het was aparts?
Hij is gisteren uit de Oekraïne bezorgd.
Blijkbaar dus uit 1957.

4 likes

We are f*cking good :slight_smile: Soms.

1957 denk ik niet. “To commemorate” is “Ter herdenking aan”, in dit geval aan de lanceerdatum van de Sputnik in 1957.

3 likes

Ik vind van wel. Erg leuk dat logo met de sputnik erin! :+1:

3 likes

Ik ook. Eentje om zuinig op te zijn.

3 likes

Leuk ! :ok_hand:

2 likes

Het enige wat ik terug van vinden van dit model met het 2414 caliber is dat het in begin zestiger jaren werd geproduceerd.

2 likes

Zeker een horloge wat je niet vaak tegenkomt. Hier als klasse 1 variant, zoals we dat kennen van de vroege Strela’s.

8 likes

Deze fraaie Poljots komen niet heel vaak voorbij, hulde! Wat een mooi exemplaar.
Poljot in het cyrillisch schrijfschrift maakt het inderdaad wel af.
En voor wie zin heeft in het uit puzzelen van Russische teksten op hun o zo geliefde horloge hierbij een overzicht van het Cyrillisch alfabet. Met name de D, M en T zijn wezenlijk anders in het schrijfschrift. Maar jongens, dit uit je hoofd leren is nog niets vergeleken met de naamvallen. Hier heb ik de nodige jaartjes over gedaan dit eigen te maken. Maar moet ook helaas toegeven dat met de komst van Whatsapp en gewoon naar Rusland kunnen bellen de vaardigheid van het schrijven er wel een beetje minder wordt.
Maar het blijft een waanzinnig interessante taal om te kunnen lezen en spreken.
я это люблю

Alfabet cyrillisch

11 likes

Mooie bezel.

Is dat origineel?

2 likes

Bedankt, nee dat is een after market bezel, de zogenaamde Baikal bezel, soms zijn ze in stock bij Meranom.

2 likes

Past er echt perfect bij.

2 likes

De combinatie werkt inderdaad, bedankt.

3 likes

6 november begonnen , vandaag 1000 volgers met 22 Russische horloges :tada:

12 likes

Ik volg even mee.
Met een stapel likes ook nog!

4 likes

Leuk ! :slightly_smiling_face:

3 likes

Het blijft leuk om te puzzelen ik kom er niet uit, vertalen via google maar dan maar dan krijg je weer kromme zinnen.

2 likes

Ik zeg reden voor een feestje en een uitstekend excuus om er nog 22 aan toe te voegen! :crazy_face:

3 likes

Ik ben nu aan het sparen om te kunnen verhuizen maar als het zover is ga ik verder met verzamelen :slightly_smiling_face: en eind van dit jaar de 2000 :wink:

7 likes