Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

https://www.watchisthis.com/a-soviet-design-classic-the-raketa-kopernik/

5 likes

Orgineel! :blush:

3 likes

Ben benieuwd hoeveel er mee kunnen doen :joy:

2 likes

het gaat om het horloge die op 10 over 10 staat. dan is een NOS exemplaar toch te duur 140 EUR.

1 like

Ik vind van wel en denk dat je met een beetje zoeken een hele mooie kan vinden rond €60. Ik hecht sowieso weinig waarde aan het NOS label. Voor de prijs maakt het natuurlijk wel uit of er boekwerk/doosje bij zit.

Ook even opletten met de wijzers bij deze, een veelgebruikte truc is dat ze de wijzers wisselen voor nieuwe, te herkennen aan de kortere lume in de minutenwijzer.

2 likes

dat is idd een goede tip .

1 like

Via via op ebay een project op de kop getikt, alweer een meer jaren plan…
Oftewel de kast en mogelijk de kroon is er maar de rest ontbreekt. :rofl:

2003-640x480

9 likes

Dat is een prototype Vostok amfibia, niet?

2 likes

helaas je gaat niet door om de magnetron te winnen. Raketa baltika amphibian.

4 likes

Deze? Dat zal nog niet meevallen :ok_hand:

2 likes

Dit vind ik ook een goeie, dan kan ik wel mee doen :grin:

3 likes

Ja zo eentje, nee dat zal zeker niet makkelijk worden. Maar zo nu en dan komen er wat onderdelen te koop en wie weet. Staat nu ook een mooie baltika op ebay maar wel met een behoorlijk prijskaartje.

3 likes

Succes inderdaad! Mooi project!

3 likes

Laatste Raketa Baltika Amphibian die ik te koop heb zien staan was bij Violity 3 jaar geleden, die ging als ik het mij goed herinner voor ruim $3K…

3 likes

staat nu eentje op ebay met bieden vanaf 850$, lijkt me een prima exemplaar maar ben zeker geen expert.

1 like

Klopt, die blauwpaarse heeft vaak verkleuringen. Kwestie van een exemplaar zoeken dat een echt mooie patina heeft gekregen. Dan straalt het echt wat uit; dan zie je dat het een klassieker is.
Ik vind persoonlijk de vaak afgetakelde bezels veel erger. Afgebladderd of gewoon zo kaal, dat het koper er doorheen schijnt. :slightly_frowning_face:
Dat maakt zo’n treurige, versleten indruk. Maar goede zijn echt lastig te vinden :roll_eyes:

3 likes

Door mijn geestelijk gehandicapte zusje toen ze jaren geleden mee mocht naar de Rikketik voor 4 euro 50 zelf gekocht. Helaas liep hij niet. Het kogellager van de rotor bleek kapot. Rotor verwijderd, dus nu is het een handopwinder.

12 likes

Maar hij loopt en dat is de hoofdzaak toch :wink:

3 likes

De Zissou watch! Misschien een leuk weetje?

Ik ook. Een wijzerplaat met een spinnenweb effect vindt ik minder erg, mits het nog goed afleesbaar is.

3 likes