Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Ik vind allebei erg. Maar ben ook wel een zeur soms! :thinking:

Wat ik ook lelijk vind zijn afgevallen lumen, uit indices of wijzers. Dan zie ik het nog liever netjes gerestaureerd. Maar strak en orgineel is echt mooier.

3 likes

Toen ik gisteravond om 23:30 uur thuiskwam, lag er een pakketje te wachten en drie keer raden wat daar in zat :rofl: :rofl:

Deze heeft een mooie stalen band erbij, speciaal voor Mark @sq100 :wink:, Was een gepriegel om er een paar schakels tussenuit te halen, maar het is gelukt :+1:

Ik vind deze wel apart en die stalen band staat er mooi bij. :+1:

17 likes

Top! mijn favoriete stalen band :+1:

11 likes

Vandaag draag ik nog een keer de Vostok, wat een heerlijk horloge is dit!

13 likes

Soms ontkom je daar niet aan Jan. Ik heb ook een paar exemplaren waar her en der wat lumen ontbreekt. Echt perfecte uitvoeringen vindt je haast niet of je moet heeeeeel lang zoeken :grimacing:

Een horloge wat verscheidene decennia oud is, mag in mijn optiek wel een klein schoonheids foutje hebben :wink:

Ik word er ook niet mooier op met de jaren Jan :grimacing:

3 likes

Eens, half lege wijzers of afgebladderde secondewijzers zijn treurig…

Origineel is zeker erg mooi, maar kapot is kapot. En dat betekent weggooien of repareren. Doe ik bij mijn huis ook; lek dak laat ik ook niet zo omdat het oorspronkelijk is.
Er is gewoon een verschil tussen patina en verval! :joy:

4 likes

Mooie set Mark! :+1:

De 119 kast blijft een heel mooi strak en goed draagbaar model.

5 likes

Dank je Jan! Zeker een prima maat/model, al denk ik dat de tonneau vorm veel mensen “afschrikt”.

4 likes

Ja die tonneau lijkt wat minder populair. Ik vond hem altijd mooi. Ben begonnen met de 090, maar die vond ik net wat te groot en vooral minder scherp afgewerkt. Komt ook door de historische 1967 versie dat ik hem waardeer. :slightly_smiling_face:

4 likes

Inderdaad een mooie set :+1:

ik heb er een paar gehad, maar het draagcomfort viel mij wat tegen. Ben toch meer van de rondere pasvormen :wink:

4 likes

Klopt, die 090 is minder geraffineerd. Ik vind de 119 ook beter ontworpen en prettiger dragen.

3 likes

Het formaat EN die prachtige sunburst!

16 likes

Ja die fraaie “sunburst” gravering op de bovenzijde kast!

2 likes

De kast :+1:

3 likes

Zie ik daar een lege wijzer, Mark?! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Krijg je al rillingen over je rug Huub? :joy:

11 likes

2 lege wijzers! En spinnenweb! :grimacing:

Wel een heel fraaie amber kleur.
Wijzers opnieuw lumen. Bezel vervangen voor strakkere, of nieuwe verf erin? Kast lijkt mij heel netjes. :grin:

Update: betere bezel is al aangeboden. :wink:

3 likes

Hahahaha brrrrr! Wel een mooi horloge verder! :nerd_face:
Ik bied je hierbij gratis een beter exemplaar van de bezel aan! Laat maar weten :+1:t2:

5 likes

Misschien interessant.
Dit netjes geserviced horloge draag ik nu weer een dag of 3. Hele tijd niet gedragen. S’morgens liep hij al direct bij uit de doos pakken. Nog 3 slagen opgewonden, prima. Volgende ochtend 5 minuten achter. Daarna met aandacht meer slagen gegeven. En nu blijft hij keurig op tijd lopen.
Ook weleens zo meegemaakt? Jonge horloges hebben dat minder, versere veer denk ik.
Ze hebben waarschijnlijk ( ondanks de automaat) toch wat extra basis spanning nodig om de nacht periode door te lopen. ( net mensen.) :wink:

6 likes

Nee dat heb ik nog niet meegemaakt. Zal ongetwijfeld wat met ouderdom te maken hebben Jan, ik bedoel het horloge natuurlijk :rofl:

Ik heb wel met een sniper van mij, dat als ik hem opwind er weinig gebeurd. Als ik er vervolgens een klein tikje tegenaan geef, dan loopt hij rustig de hele dag door zonder problemen. :thinking:

Misschien bij mij een onderhoudsbeurtje

3 likes