Ik denk dat de 150 dezelfde is als de 170, maar dan gepolijst ipv brushed. Volgens de specs op de site van Meranom hebben ze exact dezelfde afmetingen.
Het is eigenlijk een 090 kast waar stukken uit gezaagd zijn
Volgens mij door veroudering van de laklaag in combinatie met vele jaren in het (zon)licht. Maar ja ben hier geen expert in. En inderdaad wordt ook cracequele genoemd.
Zit wat in!
Ja cracequele is de oorspronkelijke naam voor wat er gebeurt met het materiaal. Spinnenweb is een Nederlandse omschrijving van het verschijnsel. Die weer is gebaseerd op hoe het er ongeveer uit ziet.
Zo eigenlijk.
Me huis staat er vol mee , 1 laag langzaam drogende lak en 1 laag snel drogende lak , patina kleur in poetsen dan aflakken met matte blanke lak
Dat klopt wel, maar het bekt niet zo lekker. Daarom noemt iedereen en z’n moeder het spider dial. Aangezien tegen de stroom in zwemmen lastiger is dan met de stroom mee stel ik voor dat we beide goedkeuren
Inclusief de Engelse term Spider dial.
Bill, om een Boctok secondewijzer te kunnen plaatsen zijn dit de maten. Maar om het zeker te weten zul je eerst de diameter van de seconde as moeten controleren.
Gaaf!
Echte vintage!
Als ik de foto van @BroederBill flink uitvergroot, zie ik geen seconde asje
Dan is dat afgebroken en is een nieuw onderdeel (uit een sloop Raketa) nodig
Ik hoop dat ik het mis heb
Dat shirt past er ook helemaal bij hoor
Haha das al net zo vintage
Hoog vroeg seventies gehalte! Bruin orange en tonneau kast. Bijpassend shirt! Mijn favorite tijd. Toen begon ik met motorrijden en ging voor het eerst naar het buitenland. Ik wordt even nostalgisch, sorry.
De meeste hebben een standaard caseback!
Er zijn er best wat gemaakt eind sovjetunie en begin nieuwe Rusland, een wilde tijd waarbij de armoede en chaos groot waren ook bij horlogefabrikanten, men produceerde van wat er voorhanden was. Dus je ziet de meest rare combinaties van onderdelen in die tijd.
Er is alleen een meneer die een pagina heeft waarin hij dat caseback verhaal verteld, niet onderbouwd door productieaantallen bij Vostok of zoiets… wat ook klopt want die zijn er niet.
Alleen zit hij er volgens mij goed naast met z’n gewauwel over dat een Desert Shield pas origineel is als die een ander deksel heeft…
Als t goed is het de 2609.ha of hn maar daar zit verder geen verschil in volgens R.Ranfft. 0.18 mm is dan de secondewijzer denk ik
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Ik ga op zoek naar een juiste uurwerk. Maar voorlopig blijf ik er maar vanaf. Vind hem nu ook mooi