Dat soort dingen kan ik over de gehele Vostok Line up echt geen pijl meer op trekken
Zijn de cijfers trouwens opgelegd bij dat model? Ziet er wel gaaf uit
Inderdaad geen pijl op te trekken, de andere gmt neptune variant met cirkelpatroon op de wijzerplaat lijkt wel een massieve band te hebben op de foto’s.
Opgelegde cijfers inderdaad, de halve 9 hadden ze weg mogen laten wat mij betreft (de datum ook overigens)
Ik vind deze ook wel leuk in deze uitvoering. Witte dial en frisse bezel met rood. Die " Neptune" kasten zijn net even anders. En inderdaad die datum hebben ze te veel bij de Amphibia modellen. Ik zet ze nooit op juiste datum, vanwege steeds wisselen, en ontbreken van snel instelling.
Geen Vostok Friday hier, want die heb ik op het moment niet meer. Op dit moment moet ik het stellen met vi(er )russen… (Nee, ik ben niet ziek, ik kon het alleen niet laten om de grap te maken )
Maar dat duurt maar even. Ik heb daarvoor een leuke 70’s dresser van Vostok onderweg… Voor de prijs hoefde ik het niet te laten (€15, incl verzendkosten) Zou zelfs nog lopen. Uiteraard was deze niet geolied en nagekeken…
Ik zie helaas wel wat roest van het midden van de wijzerplaat. Of dat veel goeds voorspelt?
Maar mocht het niets zijn, dan is er nog niets verloren, in dezelfde prijscatagorie vond ik nog een Vostok:

Maar voor vandaag gaat mij Raketa weer eens om. Zo’n mooi horloge! En zeker niet alledaags…
Deze niet. De 17j Sportivne wel.
Wauw wat een ontzettend stoere bezel zit daarop en juist een leuke combi omdat die bezel aan haaientanden doet denken en er een duiker op de wijzerplaat staat. helemaal vet!!
Mooi hoor, dit zie ik heel graag!
Ja en ze zijn er ook nog als 17 steens uitvoering. Die werd onder andere toegepast in de originele Sturmanskie horloges, vanaf 1949.
Ik heb het ook al eens gemeld hele mooie bezel voor een scuba dude , het adres staat nu bij me favorieten , dank je voor het delen van de side Jan !
Graag gedaan, jongens. Bij OSC shop ik graag, leveren netjes en kwaliteit is uitstekend. Doe er jullie voordeel mee!,
Jongens en meisjes, wie heeft wel eens zijn schreden gezet op de mooie boulevards van St Petersburg (Leningrad)? Daarbij ontkom je natuurlijk niet aan een bezoek van de Aurora, de marine kruiser die in 1917 middels een kanonschot de start inluidde van de oktober revolutie in Rusland. Volgens goed Russisch gebruik is er aan de geschiedenis van dit schip een thema horloge gekoppeld. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Аврора часы
Holy moly, wat een aanwezig gevaarte!
Ik ken wel andere horloges die de Aurora eren, op iets (lees: veel!) ingetogener wijze
Mooi aangepakt dit thema horloge Dirk.
Veel aandacht voor details. De (geschutskoepel achtige?) kastvorm, de dial van roest plaat van het schip zelf. Overgebleven na restauratie. Opgedoken door een van de horlogemakers. Apart die kroon positie. En de vernieuwde vintage uurwerken. Passend bij een schip uit 1900. Je ziet hem ook heel fraai lopen door de dubbele zichtvensters. De voorste heeft de vorm van een patrijspoort. Heb geen 6000 euro klaar liggen, maar prachtig ding en leuk filmpje. Bedankt voor het delen!
Ben wel benieuwd hoe draagbaar hij is, schijnt verrassend comfortabel te zijn. Zou best kunnen. Misschien vergelijkbaar met een 090.