Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Ja en indien noodzakelijk kun je er ook mee uit Slot Loevensteijn ontsnappen… :wink:

7 likes

:sweat_smile:

3 likes

En ook handig Bert, Mark en Bas, al je horloges kunnen er makkelijk in! :grin:

Hoewel, Bas kon wel eens een 2e kist in bestelling hebben. :thinking: :wink:

4 likes

Even een vraag. En ik denk dat ik in dit topic wel goed zit.
Maar heeft een “Rus” altijd een in-house uurwerk? Of wordt hier veel gebruik gemaakt van Chinese uurwerken?

2 likes

Goede vraag. Meestal in house inderdaad. Maar niet altijd. Ook Japans komt wel eens voorbij. Bij de vintage modellen volgens mij vrijwel altijd in house. Welk horloge had je in gedachten? Vostok europe bijvoorbeeld heeft ook wel in gekochte uurwerken. Maar vostok europe is ook weer niet zuiver Russisch meen ik. :thinking: En bepaalde Strela modellen hebben Chinese Seagull uurwerken.

2 likes

Een Poljot of een Sturmanski.

2 likes

En als ik een Vostok op meranom koop, is het dan een “volledige Rus” of is dit toch verbonden met Vostok Europe?

1 like

Als er een 3133 uurwerk inzit is het volledig Russisch.
Bij Meranom verkopen ze ook vostok europe modellen meen ik. Soms zijn die niet geheel Russisch. De chronograaf modellen hebben soms een quartz Japanner.

Net even gecheckt , staat er bij hoor, wat er in zit. :grin:

3 likes

Thanks voor de info :smiley::+1:

4 likes

In deze, die (hopelijk snel) naar me op weg is, zit er wel een “in-house” uurwerk…

Hier heb ik al een zwarte versie van, maar nu is er dus ook een zeldzame rode versie naar me op weg…
Nu moet ik nog de blauwe en de groene versie daarvan zien te vinden…

14 likes

Hé man,

No worries. Begrijp uit je vraag dat je liever een echte Rus wilt met in-house caliber. Als je een “gewone” echte Boctok bij Meranom besteld zit je altijd goed. Zelfs een moderne Raketa heeft een grandioos mooi in-house uurwerk maar daarvoor moet je wel flink in de welbekende buidel tasten. Maar heb je twijfel vooraf gaand aan je keus? Hé, daarvoor zijn we hier om je te helpen. Genoeg kennis om je in detail te kunnen adviseren. Dus ga eerst eens shoppen bij Dimitri en deel hier je verlanglijstje.

7 likes

Inderdaad een volledige Rus zou ik geweldig vinden

1 like

En Russische calibers werden ook wel buiten Rusland gebruikt, zoals de 3133 in deze Junkers:

11 likes

Joepie, het is weer Zim Zondag! :tada::grinning_face_with_smiling_eyes:

10 likes

Dat is de urenwijzer. Vostok heeft hier gebruik gemaakt van een 24 uren binnenwerk. De aanduiding bovenaan loopt van 6 uur tot 6 uur, en de urenwijzer is eigenlijk dubbel uitgevoerd: 1 zijde met een zon en 1 zijde met een maan. Van 6 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds loopt het uiteinde van de urenwijzer met de zon aan de tip over de uren aanduiding, en van 6 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens loopt het andere uiteinde met de maan over de uren aanduiding. Voor de minutenwijzer en de secondenwijzer loopt er wel een normale 60 minuten/seconden track rond de hele wijzerplaat, dus die werkt als normaal.

4 likes

Dan hou ik het toch liever bij het origineel. Stukken goedkoper :slight_smile:

De Zim Aurora 1917-1967

11 likes

Goedemorgen,
Deze vandaag met bijpassend bandje:

12 likes

Grafisch heel mooi gedaan!

Die raket heeft die ook te maken met de Aurora? Werden er toen al raketten gelanceerd vanaf schepen, of zijn hier gewoon 2 aparte symbolen gecombineerd?

Monument aan de veroveraars van de ruimte bijvoorbeeld. :slightly_smiling_face:

2 likes

Dat snap ik volkomen. Ondanks dat het een super leuk thema horloge is met unieke details is het bedrag natuurlijk buiten alle proporties. Maar als ontwerp, keuzes die er zijn gemaakt, kan ik altijd wel van genieten. Jouw horloge kan zeker ook de waardering opbrengen wat nodig is alleen is de keuze van afbeelding(en) op de wijzerplaat een beetje discutabel. Welke geschiedenis, herinnering wil je nu vastleggen? De Aurora of Gagarin als cosmonaut. Overigens is dat Cosmos monument wel indrukwekkend. Staat tegenover hotel Cosmos en bij de ingang van de tentoonstelling van de Russische verworvenheden in Moskou. Een tentoonstelling die je echt moet zien als je in Moskou bent. Heeft mij twee dagen gekost, belangrijk om je objectiviteit te blijven behouden maar uiterst indrukwekkend om te zien.

3 likes

Maar mannen, onze hobby is nog lang niet te einde. Het kan altijd meer … :stuck_out_tongue:

6 likes