Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Raketa Rob! Leuke. :+1:

1 like

Staat zoiets als “50 jaar overwinningen”.

1 like

Die Gruen CCCP is toch wel een vreemde eend in de Russische bijt. Heb is even gekeken hoe zoiets nu ontstaat. Nou, dat is toch wel een resultaat van een mondiaal ge-heen en weer. Een Parmasaanse Italiaan die op zijn trip naar Moskou enthousiast werd van Russische duikers (ws Zlagust) en dit op tafel bracht bij het Canadeese Wenger die het wel zal zitten en hiervoor een New Yorkse distributeur van Russische Quartz-jes (Slava, Poljot ed) zo gek kreeg om hierin mee te gaan. En zo ontstond ongeveer de Gruen CCCP. Maar op het internet zijn er ook weer varianten van het bovenstaande. Staat uiteindelijk wel ver af van de Russische identiteit, lijkt mij.

6 likes

Da, Pobeda betekent overwinning. :grin:

1 like

Ja stoer he! :sunglasses:

Of ook wel wat шовинистический. :grin:

1 like

Победы is meervoud van het imperatief of derde naamval vorm van Победа. En inderdaad overwinning. En nu lekker buitenspelen. :laughing: :laughing:

1 like

Ik dacht al, die foute nato heb ik ook.

15 likes

Ken je dat, dat je zo gefocussed bent op 1 ding dat je het ander niet ziet? Ik zat zo met die bezel in gedachten, dat ik niet eens gezien heb dat het horloge in normale en gmt versie komt. Heeft gewoon een week geduurd voordat ik het zag :joy:

Dit is dus was ik besteld had…

Ik heb nu de zwarte gmt ook maar besteld en tevens direct bij Ali een aantal massieve banden gekocht om onderstaand trucje uit te halen en de gevouwen banden te vervangen.

6 likes

Ik ben benieuwd naar het resultaat! Misschien ook gaaf met een aftermarket bezel en ceramische coke inlay :sunglasses:

3 likes

Heb je nog suggesties voor een bezel met inlay? Ik denk overigens dat de 960 kast zich niet leent voor een brede bezel, maar juist een smalle bezel nodig heeft.

3 likes

Zo te zien aan de orginele bezel is de kast niet veel breder dan 40mm? Heb afgelopen dagen gestudeerd op de mooie bezels van one second closer. Die zijn al snel 41 mm. Aangezien ik momenteel 420 kasten heb van 39 mm denk ik dat ze bij mij niet mooi staan. Beetje top zwaar. En misschien bij de 960 ook niet. Net gekeken bij Meranom, is 40 inderdaad, wel ietsje breder dan de 420.

5 likes

Rare mannetjes hé die Italianen… Om over (sommige) Russische mannetjes maar te zwijgen…

Maar de geschiedenis is bijzonder idd.
Het is ook echt een leuk ding, alleen niet op het leer… Om een of andere reden 't enige horloge wat ik met nato draag.

2 likes

Eerst was ik echt fan van de nieuwe 170 kast. Nu begin ik mij er aan te ergeren :sweat_smile: De hoeken van de lugs zijn wel echt heel erg scherp! Het sloopt al mijn truien :joy: Maar ja, mooi is ie wel.

16 likes

Zeker mooi , :ok_hand:

2 likes

Jee, wat een toeval, komt vandaag een update van de Luna.

6 likes

Ja ik kreeg er ook 1 , WAITLIST858 :slightly_smiling_face:

4 likes

LUNA848 :rocket:

3 likes

Staat in de mail dat hij verwacht in mei de eerste batch van 300 stuks te kunnen leveren.
Ben benieuwd want ik sta voor nummer 205 op de lijst.

4 likes

Mooie foto ook! Welke band is dat?

2 likes

NO: 386 op lijst.

3 likes