Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

ik had het er gister over.

3 likes

Jij voelde die mail op je klompen aankomen :joy:

3 likes

Dank je :blush:
Het is een random president bracelet van Aliexpress. Kan de link zo snel niet vinden, een collega had het voor mij besteld. Hij is die hele Ali deskundige :sweat_smile:
Kwalitatief is de bracelet niet echt denderend, maar het ziet er cool uit en zit gewoon lekker.

3 likes

Op Watchuseek rollen steeds meer foto’s binnen van de RVS WUS Special Elektronika… man ik heb zin in die van mij!

10 likes

"
Poljot International Bolshoi Vintage

Die „Bolshoi-Vintage“ Modelle sind einzigartige edle Uhren im Vintage Design, angepasst den Vorbildern der 50er-, 60er Jahre.

Die Marke Poljot hatte damals in Moskau ähnliche Modelle entwickelt und wir setzten diese Tradition heute fort.

Das Design dieser Modellreihe ist zwar im Vintage-Stil gehalten, ist aber auch heute sehr populär. Mit dem rechteckigen Gehäuse, der Basilika-förmigen Zeiger und der retrohaften Zahlenanzeige wurde definitiv ins Schwarze getroffen."

Dit lees ik op de site van Julian Kampmann. De onvolprezen Poljot24. :grin:

Best leuke model serie. Oude (goede) ontwerpen komen gewoon terug. Net als in de mode.

Uit de site kon ik niet goed achterhalen wat waar gemaakt wordt. Ik denk de ontwerpen en kasten in Duitsland. Uurwerken verschillen per serie. Soms Slava in laatste geval PTS. Er is vast samenwerking met Poljot Rusland.

3 likes

Voor de echte liefhebber! Iets voor jou Bas als Italië fan?

4 likes

:joy: die foto

3 likes

Zo… vanochtend weer eens echt helemaal vrij. Tijd dus om dit lelijke eendje nieuw leven in te blazen! :nerd_face:

Eerst maar eens uit elkaar en kijken hoe het er uitziet. Valt helemaal niet tegen, maar de laatste beurt is natuurlijk eeuwen geleden…

Het is inmiddels bekend dat ik niet goed tegen vervallen wijzers kan, dus die worden ook weer netjes gemaakt :see_no_evil:

Man man, wat een smerige veer en veerton! Allemaal zwart en taaie plakkende olieresten :roll_eyes:
Hier is ie al schoon :wink:

Heerlijk, de hele handel weer fris en fruitig in elkaar! Het uurwerk moest wel even wennen en loopt vast nog te snel, maar ik laat het eerst lekker 48 uur rennen en ga dan wel afstellen.

Nog even een nieuwe voorruit en een kroon uit een sloper en klaar is Klara! Ochtendje goed besteed en ik ben blij met het resultaat. En ik kan nog dagen genieten van de gedachte dat alles binnenin weer lekker schoon en soepel is! :blush:

22 likes

Mooi! Goed bezig👍🏼

3 likes

Jij pakt het grondig aan hoor. Vers drupje olie ook zeker?

3 likes

Compliment ! :ok_hand: Lekker als je dat zelf allemaal kan !

2 likes

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar een datumvenster zie ik het liefst op de 3 of 6 positie.

4 likes

Bijzonder model, heb je ook een modelnaam?

1 like

Thanks👍
Komt ie hoor:

Kast is een 710 kast, zelf gebrushed.
Bezel is after market, weet niet meer waar vandaan.
Insert is van One Second Closer.
Dial, hands en uurwerk komen uit een Amphibia 170549
Bracelet is van Watchgecko, de Diver’s Vintage Rivet Berwick

3 likes

Thanks, dat is me een leuke mod. Ik ga is even rondneuzen

2 likes

Gaaf!

3 likes

Gisteravond de bracelet op maat gemaakt en de Amphibia toch maar eens op het originele staal gezet. Eigenlijk staat het nog best goed, zo’n robuuste band. Alhoewel het zeker niet de beste kwaliteit is, heb ik toch het idee dat deze zwaarder en kwalitatief beter is uitgevoerd dan voorheen. De bracelet voelt bijvoorbeeld veel beter dan de originele band die op de fiffer-Vostok Amphibia zit (ook een 710 maar iets ouder dan die van mij). Eigenlijk zit hij ook nog best lekker. Denk dat hij af en toe toch op staal mag :blush:

15 likes

Zeker, meteen weer even de juiste smering aanbrengen. :muscle:t2::smiley:

Echt geweldig dankbaar werk en opvallend goede, robuuste uurwerkjes dit. Ondanks het vaak beroerde onderhoud van de Russische horloges - of eigenlijk grofweg álle mechanische horloges - heb ik bij alle 2602’s nog geen opvallende gebreken gezien. Nergens grote slijtage en zelden gebroken veren of zoiets.

100 punten voor de Sovjets! :clap:t2::3rd_place_medal:

5 likes

Horloge loopt goed op tijd, maar ik loop zelf wel een jaar achter - zie ik nu ineens! :see_no_evil::joy:
Toch nog maar even aanpassen…

3 likes

15 likes