Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Heb die van @JanDoedel overgenomen. Het probleem van dit soort dingen is de prijs. Het doet niet genoeg pijn in de portemonnee :joy:

Eigenlijk hoop ik dat het niet naar m’n zin is😉

4 likes

Забудь это, :wink: we gaan het meemaken.
Laat je ervaringen horen en maak van je hart geen moordkuil, we kunnen best wel een stootje hebben. Inmiddels “gehard door het staal”. (hé, waar ken ik dat van?)

2 likes

Dat is inderdaad het probleem… het is èn leuk èn betaalbaar, dus verzamel je makkelijk door!

Zelfs absolute toppers als een vintage 3017 Strela Chrono of een originele Poljot Okeah of 31659 zijn lastig te vinden, geen doorsnee makkelijk te vinden horloges zoals we zo vaak voorbij zie komen op het forum, maar als je een ècht mooie vindt ben je ook wel voor max eur. 800,- klaar!

4 likes

Direct een echt icoon :ok_hand:

1 like

Oooh wowie

14 likes

Oeps, kon ik een keer dit topic meesturen, heb ik het niet gedaan.

3 likes

Haha ja, klassieker. Grappig hoe de meningen verdeeld zijn over dat ontwerp. Ik zat vorige week nog een Vostok review te bekijken waarbij het als goedkoop aanvoelend afgedaan werd.

1 like

Heb er wel eens iets over meegekregen. Moet de de kroon wel recht houden tijdens het op tijd zetten of kan ie die speling prima hebben?

1 like

Uhm… de laatste keer dat ik echt bewust bezig was met de kroon (dus niet op automatische piloot) is heel lang geleden.
Dus maak je er vooral niet druk om!

1 like

Gewoon kwestie van normaal mechanisch gevoel. Je merkt het als hij pakt en dan rustig draaien. Let op, niet in de buurt van 12 00uur bij een datum horloge, terug draaien. Paar uur er voor en er na vermijden. Die speling hoort in het systeem, zodat tikken op de kroon het uurwerk niet direct bereiken.

1 like

Ok. Duidelijk.

1 like

Welke sites kunnen jullie aanbevelen om een Vostok te kopen?

Komandirskie.com

Voor vintage:
Etsy

2 likes

:point_up:
Wat @mipnick zegt

1 like

Ik heb er overigens ook een te koop staan in het blauw.

1 like

Met eerdere antwoorden eens. Prima ervaring met Meranom voor nieuwe Vostoks. Op eBay ook succes gehad met vintage, maar dan goed de reviews van de verkoper lezen. Eventueel voor diverse merken Russisch en dichter bij huis, Poljot24. Iets duurder maar erg betrouwbaar en veel keus.

2 likes

Moeten Dimitri vragen of hij het HF sponsort. Dan vervolgens het Boctok logo bovenaan het forum met hyperlink. Scheelt weer een paar keer per jaar verwijzen.

3 likes

Hij vraagt wel of je een soort steunpunt wil zijn wanneer je regelmatig koopt en communiceert. Ik meen dat het weer korting opleverde. Ik heb gezegd dat ik wel reclame voor hem maak, maar mij nergens aan wil binden. :slightly_smiling_face:

1 like

Dimitri heb ik afgelopen zomer een korting van gehad wel niet veel maar toch een goed gebaar ,en is zeer betrouwbaar komt zijn afspraken na . ook bij na zorg als je horloge het niet meer doet .

1 like

Er gaan 24 uren in een etmaal, maar dat is verdeeld in dag en nacht waarvan de lengtes toe- en afnemen in de loop van het jaar. Dus: dag is het lichte gedeelte en nacht het donkere gedeelte.

2 likes