Goedemiddag alweer op de dag van de goedgeiligman
Zojuist de “als nieuwe” band van Yannick binnen en gemonteerd. Heel mooi afgewerkte band alleen buigt het mesh deel net niet genoeg mee om mijn pols waardoor de band niet overal mijn huid raakt. Vanavond even met de losse schakels experimenteren.
Staat wel erg mooi vind ik zelf…
Ik vind het persoonlijk ook mooier dan de andere stalen band (alhoewel ik geen grote fan ben van mesh). Hopelijk krijg je hem beter passend.
Ik ook en dit is een mat afgewerkte mesh van zwaardere kwaliteit en wat het nou precies is weet ik niet maar op een of andere manier past het goed bij dit horloge. Ik ga het echt optimaliseren want dit is veruit mijn favoriete Vostok nu.
Perfecte combinatie
Helaas niet, deze band is eigenlijk geschikt vanaf minimaal 18cm polsomtrek. Maar ik denk dat ik wel een oplossing weet: de clasp vervangen door een vlinder type geschikt voor metalen schakels. De zogenaamde butterfly buckle, die brengt de uiteinden dichter bij elkaar dan de huidige sluiting. Het proberen waard want het is een mooi afgewerkte band welke goed staat.
Zoiets:
Ik heb even wat advies nodig van de kenners hier. Ik heb de case van eens van mijn Vostoks gereinigd en ik heb de bezel ook even in de ultrasoon gegooid en zoals jullie kunnen zien is er niet veel rood meer over in de bezel.
Nu wil ik dat graag herstellen, maar weet niet zo goed wat ik hier het beste voor kan gebruiken. Hebben jullie misschien de gouden tip??
Top, bedankt voor de tip. Morgen vlakbij mijn werk maar even langs de modelbouwwinkel rijden. Toevallig zit die om de hoek en heeft het op voorraad .
Ik had zelfs als gedacht om het met nagellak te doen, maar dit is zeker beter.
Deze verf is geschikt voor metalen en nr 31 komt overeen met de originele kleur. De verf kan je met een dunne kwast aanbrengen en de overtollige verf met een doekje verwijderen.
Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat👍
Ik zal het resultaat zeker even delen. Ik zal ook meteen een potje zwart meenemen dan doe ik dat ook direct. Dan heb ik meteen een “mooie” bezel
Die is mooi! Begreep wel dat de doorkijk achterkant iets dikker is dan de normale. En een Vostok is al vrij dik. Maar het is wel echt tof!
Gelukt om zonder banden tooltje de band in te korten. Eerste pin ging er met een open gevouwen papeclip uit. Voor de 2e was mijn el cheapo vorkje met punt nodig.
En zonder krassen? Goede actie!
Tip, werk vanaf achterzijde horloge. Bij een uitschieter, zit de kras tenminste niet aan voorkant. Maar met beleid moet het goed gaan. Een scherp tooltje zoals van bergeon helpt wel. Nooit spijt gehad van de aankoop.
Klopt inderdaad!
Best dik ook wel haha.
Moet zeggen qua dragen merk je er niks van, en ik heb hele smalle polsen.
l
Hij meet 1,6cm dik.
Knoepert!
Van die Bergeon tool heb ik ook geen seconde spijt. Wat een groot verschil met die goedkope tooltjes.
Een beste knots, ik vind het wel gaaf🤩