Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Ja Nikolay wist aan wie hij het horloge verkocht, de “Datum BOA van het Nederlandse HF” :grin:

1 like

:rofl:

1 like

Ik dacht ik probeer die chat AI programma.
Kwam gelijk een heel verhaal uit, humor

12 likes

17 likes

Heel cool. Is de tekst een beetje scheef (zou nog niet eens zo erg zijn eigenlijk) of is het gezichtsbedrog door die springbar?

1 like

Zie dat nu pas. :smile: Springbar staat wat scheef.
Zijn ook maar simpele holle buisjes met een veer erin.
Zie je straks niks meer van, met een fraai Hirsch bandje er aan.

Als voorbeeld deze.

Hier zit een voordelig maar goed extra bandje aan. Dat Julian Kampman mee stuurde. (bij andere horloges).
Zie nu dat ook pas dat dit bandje ook wat scheef opbolt. :wink:

Stalen dan maar?
Prettige zondag. :smile:

11 likes

Hmm, misschien als je echt gaat nameten…
Foto met de S20 3x optische zoom recht van bovenaf genomen.

Algemeen: het is echt geen Casio qua mechanische kwaliteit en afwerking maar het werkt en heeft Russische charme en melodieën voor het alarm. En een optie om zelf een eventuele afwijking in snelheid te regelen! Dat hebben ze niet bij Casio! :wink: (Zit gewoon ingebouwd als optie tijdens het gelijk zetten)
En die Russische springbars zijn inderdaad scheef en gammel.

12 likes

Bij de vintage varianten was scheve tekst of display ook meer regel dan uitzondering heb ik het idee.

9 likes

Als je heel scherp kijkt zie je inderdaad dat de inzet een fractie scheef zit tov de chromen kastrand.
Heeft wat speling verwacht ik om te kunnen monteren. En hoeveel tijd nemen ze er dan voor. Maar klopt, geen japanse kwaliteit. Maar wat kosten ze? Voor dat geld toch heel leuke re issues!

Mbt de russische springbars, wil ik toch die van Meranom noemen.

Erg goed en stevig voor een uitstekende prijs. Vraag ook @BG1 maar eens.

4 likes

Ja inderdaad echt stevig maar daarna bijna niet eruit te krijgen omdat ze geen extra flens hebben. Nee, ik heb overal Swiss springbars, degelijk en zonder speling en makkelijk eruit te krijgen. Passen ook perfect in Vostoks.

1 like

Daar zit wat in.

Ik heb gelukkig een Bergeon tool. Kan ik van harte aanbevelen, die zijn echt prima! Dun en stabiel. Met wat beleid heb je geen uitschieters over de lugs.

3 likes

Absoluut. Ik zou het zelf ook net tof vinden. Het geeft karakter, charme. Echt een leuk horloge hoor.

1 like

Die ga ik bestellen! Al die andere zijn toch minder van kwaliteit.

3 likes

Wat er af fabriek in de Komanderskie’s en Amphibia’s zit qua pushpins is niet veel soeps. Vering loopt stroef, het raspt en kraakt, het wiebelt … Ik heb ze allemaal vervangen.

2 likes

Even een pic van mijn twee Amphibia’s :blush:

Links de 100 case en rechts de waffle dial. Op staal :facepunch:

17 likes

Zomaar wat

15 likes

:facepunch:

1 like

Hier heeft Boris duidelijk te diep in het Vodka glaasje gekeken. :rofl:

3 likes

Persoonlijk drink ik liever een…

:beers: