Ik ben absoluut geen horlogemaker, maar ik zal dit eens installeren. Ik heb wel eens eerder een Vostok opengemaakt, zonder app heb ik het maar zo gelaten en alleen even naar het uurwerk gekeken. Laat zich ook weer makkelijk sluiten met die knoepert van een pakking. Hier hoef je niet bang te zijn voor latere lekkage.
Die vat ik even niet Jan…Nu ben ik wel treinen liefhebber (niet extreem hoor) maar mijn interesse ligt bij de NS in het pre blauw-gele tijdperk en de DB en DDR. Laten we zeggen t/m halverwege epoche IV. Zowel grootbedrijf als modelbaan H0, H0m, H0e.
Ha ha, ik zag zo’n subvenster van de Santa Fe in die You Tube link van jou.
Maar bedacht me later dat die algoritmes meteen mijzelf herkenden en mijn eigen neven interesse laten zien, Amerikaanse spoorwegen. En ook grootbedrijf en in modelspoor. Dus mijn reactie inmiddels maar verwijdert. Moet hier over horloges gaan.
Een Lemania op transport in Californië.
Familie zakhorloge in de Arizona desert.
Foto’s gemaakt voor de Fotochallenge.
Ik doe het altijd zo: Eerst afregelen op de timegrapher (of app) en dan gelijk zetten, paar uur in de gaten houden en de afwijking vaststellen. Dan regel ik opnieuw af, maar ik gebruik de timegrapher alleen maar om te zien hoeveel langzamer of sneller ik hem laat lopen, niet de absolute waarde van s/dag. Herhalen indien nodig. Kost iets meer tijd, maar dan heb je hem wel maximaal afgeregeld op hoe jij hem draagt.
CCCP Komanderskie in NOS-conditie. Op een 18 mm CLN strap, loopt spot on
Niet te koop
Wat het kast of type nummer is weet ik niet, maar ik hoorde dat deze destijds ook geleverd werden aan het Italiaanse leger. Dus, laat maar weten graag.
Klinkt als een goede aanbieding!
Zeker niet onmogelijk. Er waren aardig wat verbindingen toendertijd.
De schroefkroon draait niet helemaal dicht tegen de kast aan. En ik heb eens gelezen dat dit specifiek is voor deze modellen die aan Italië werden geleverd. Volgens mij is het nooit gedragen. De randjes van de bezel zijn nog ouderwets scherp haha!
En het is een handwinder dus er zal wel een 2409 in zitten, waarschijnlijk.
Ik zit net te zoeken het boek van Juri Levenberg. Daar staat exact hetzelfde model, geleverd vanaf 70 er jaren. Maar met onderin het bekende opschrift dat eindigd op MO CCCP.
Staat voor ministerie van defensie van de Sovjet-Unie.
Die van jou heeft onderschrift "gemaakt in de Sovjet-Unie ". Dus ook voor andere partijen te koop. Zou dus goed mogelijk kunnen zijn. Dat verhaal over die kroon vind ik wat bijzonder.
De kroon op de foto in het boek lijkt precies zo te zitten. Met een kleine spleet tussen kast en kroon.
Leuk horloge!
O ja Juri heeft het over een 2414. Ook handwinder 17 jewels.
Mooie. Die band doet het er goed bij .
Maar hij is dus wel uit de CCCP tijd?
Dank! Ik heb er al een paar opmerkingen over gehad ‘wat is dat voor ding?!’ Dan houd ik het maar op Russisch legerhorloge.
Helemaal correct. (Gemaakt voordat de Sovjet-Unie uit elkaar viel in 1991.) Behalve dan dat deze ook voor anderen te koop was. Niet speciaal voor het leger.
Te koop bij de forumsponsor voor een hele leuke prijs. Is vrijwel onverslijtbaar. Canvas Like Nylon. Vandaar de afkorting CLN. Heeft ook hele solide hardware. In de gesp staat een stempel Natos.com
Aha! thnx! Ik heb het nog niet open gehad. Is ook niet nodig want het loopt uitstekend. Het opwinden gaat ook heel soepel. Een hele leuke fieldwatch.
Goed bewaren deze.
Zeker! Op de case back staat een nummer, is hier nog iets uit af te leiden of zijn het willekeurige Boctok batch nummers?
Bij militaire Poljot sturmanskie’s staat productie kwartaal en jaar en het productie volgorde nummer van dat jaar op het uurwerk. Meestal maximaal rond de 10.000 per jaar.
Bij de eerste desert-shield oplage van 10.000 stuks stond ook het productie nummer op de caseback.
Bij veel vintage Vostoks staan ook nummers op de caseback, zoals bij die van jou. Ik verwacht dat die gewoon doortellen. Zoals bij mijn oude cccp scuba, een hoog getal. Ik weet niet of je daar nadere info uit kunt halen.
Een van echte vostok kenners misschien?

Het zijn bij mij eveneens 6 nummers. Ook wordt nog een keer CCCP vermeld. Hij is in ieder geval van voor '91