Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Is ook een mooi geschreven artikel.
Onderdeel van mijn archief geworden.

1 like

Eindelijk een nieuw glaasje geplaatst na het vullen de wijzers.
Loopt als een zonnetje voor de leeftijd.

7 likes

Deze nog eens

10 likes

Sfeer plaatje om het weekend af te sluiten, blijft leuk deze lume.

8 likes

Goed idee, ik doe even mee, avondstemming in Gent.

11 likes

Interessant betoog van Про часы Victor.
Het is wel duidelijk dat als gevolg van de huidige situatie de interne Russische markt zal gaan veranderen. Victor promoot in deze aflevering niet zonder reden de Russische horloge industrie meer dan nadrukkelijk. De westerse en Japanse import zal gaan teruglopen en een oproep aan de Russische consument meer aandacht te geven aan de lokale horloge industrieën en vooral feedback te verschaffen om vooral de kwaliteit te verbeteren. Toch wel weer confronterend te horen wat de veranderende wereldorde voor gevolgen heeft.
Zet de link er even bij. Aan je zelf om dit te bekijken maar het is veel (Russisch) betoog en weinig horloges. Dus snap het volkomen als je dit om die reden laat voor wat het is maar vond het toch wel het vermelden waard binnen de groep Russische horloge liefhebbers.

4 likes

Te beginnen bij die psychopaat Poetin die enkel luxe Zwitserse horloges draagt.

1 like

Misschien krijgen we ooit weer een betere kwaliteitscontrole bij de Vostoks en Poljots. Kan zeker geen kwaad. ( Toch nog iets positiefs?)
De nieuwe Raketa’s zitten in een hoger segment volgens mij. Dat zal wel ok zijn, maar die ken ik niet.

Luxe zwitserse horloges draag ik trouwens ook graag.:thinking:
Maar ja, ik hou het maar bij mijn oude Omega’s. :wink:

2 likes

Qua prijs alvast wel. Ik vond de Space Launcher 0281 een super ding, maar de 1500 euro was toch net wat te gek.

12 likes

Ja leuk model! Doen ze echt goed daar!
Maar net even te duur om er zo maar een te proberen. :grin:

Net weer even Raketa.com bezocht. Er zit zelfs een geluidsopname in van een tikkende Raketa. Heel mooi! :notes::+1:

Die space launcher zag ik niet op hun website trouwens, ouder model of juist heel nieuw?

Heb de mijne deze vakantie ook mee, naast m’n Seiko turtle die ik meestal meeneem voor zon & water. Maar ik merk dat de liefde voor zowel de Vostok als de Seiko een beetje aan het bekoelen is, dus kijken of ik tijdens deze vakantie het gevoel weer een beetje terug kon krijgen :grimacing:

Hij loopt een beetje achter, weet niet precies hoeveel, heb het überhaupt nooit bijgehouden omdat ik 'm niet veel meer dan een paar dagen droeg. Hij blijkt gelukkig nog voldoende zwembadbestendig nadat ik 'm open heb gehad om de wijzerplaat en wijzers te wisselen, da’s een meevaller. Verder een prima ding voor de vakantie, in het zonnetje laat de mooie Neptun wijzerplaat zich van z’n beste kant zien. Op staal draagt de 110 kast het beste vind ik, door de schakels vormt de band relatief goed naar de toch wat belazerd op de pols liggende kast.

Op een zeker moment de Vostok te lijf gegaan met m’n camera. Paar plaatjes wil ik jullie niet onthouden:

Of 'ie blijft, daar ben ik nog niet uit. Gek veel wijzer word je van de verkoop niet, en als eerste door mezelf aangepaste horloge is het toch wat speciaals. Maar hij legt het met regelmaat af tegen toch fraaiere horloges… Ik zie het voorlopig nog wel ff aan :wink:

14 likes

De 110 is niet de meest comfortabel dragende Vostok inderdaad.
Wel mooi gefotografeerd Dave. :+1:

2 likes

Die band staat goed, waar heb je die vandaan?
Ik heb er een Milanese bij, die zit erg fijn maar ik kan niet echt aan de looks wennen.

10 likes

Vandaag weer deze om. Vorige maand van @slls overgenomen maar onder embargo tot mijn verjaardag eerder vd week.
Draagt en loopt verrassend prettig en de kleuren geven een frivool effect.

14 likes

Bij Esprit-nato gekocht. Het is een vrij generieke beads of rice band. Toen ik 'm daar kocht waren ze volgens mij met iets van ca €35,- vrij voordelig, ze zijn nu een stuk duurder zie ik.

Thanks!

2 likes

Hier scoor ik wel eens een donor
https://www.ebay.co.uk/str/versaku0

32e68119-dbe4-49a1-8e28-9dcc83ecaca1

0b3d7a9a-8897-4818-a208-fefd41b9bd6c

:mega:
Attentie mensen, morgen is het weer Vostok vrijdag!
Bereid u voor!
:mega:
:blush:

6 likes

Al een uurtje geleden gedaan! Alleen de keuze van het bandje ben ik nog niet uit…

Geen gedoe met de datum in elk geval…

8 likes

Goed gedaan Folkert! Ik maak er nog even een verrassing van. Ook voor mijzelf. :grin:

Ik heb geen enkele Vostok “zonder” datum. :thinking:

Die ik had, allemaal verkocht. Niet handig. :wink:

1 like