Daarnet de laatste van de 3 kleurrijke zussen op staal gezet.
Deze op een hagelnieuwe mesh.
Staat haar prima Eddie!
Stoere zussen! Volgens mij zijn het 3 stoere broers…
Lastig tegenwoordig met al gender neutrale gedoe.
Prachtige meshband op een prachtig uurwerk
Mijn horloges zijn altijd vrouwelijk.
daar hou ik van.
Pfff inmiddels begin aardig verliefd geworden op de horloges uit dit topic. Ik ben nog niet zo lang op dit forum, maar kwam toevallig in aanraking met dit topic. Ik vind zeker de vintage horloges in dit topic echt gaaf, maar ik vraag mij toch af wat de beste plekken zijn om deze te kopen. Ik heb wat rond zitten neuzen op ebay, maar ik krijg het idee dat er veel samengestelde horloges te vinden zijn. Verder vind ik het niet erg om wat op te moeten knappen, want dat is sowieso iets dat ik wil leren en mij al behoorlijk in aan het verdiepen ben.
Dus wie oh wie heeft advies waar ik het beste kan gaan winkelen en is het de moeite waard om wat lotjes op te kopen via ebay om de eerste stapjes te zetten in het werken aan horloges?
Ik moet wel zeggen dat er als het goed is al een mooie Poljot klaar ligt die ik hopelijk zaterdag in ontvangst mag nemen. Zodra ik die heb zal ik hem hier zeker even showen.
Daar zal ik mijn mening niet over geven want dan word ik wellicht gevlagd
Al hou ik van horloges: tegen mijn vrouw en dochters kunnen ze niet op! Dus mannelijk, Vostoks zeer zeker!
Ik zou het op het blauw hier houden, dan koop je van bekende leden die minimaal 1 jaar echt actief lid zijn. Zeker bij Russische horloges kennen we de meeste leden goed.
Ieder zijn ding Folkert, en alles met een knipoog.
Één ding is zeker, hier gaan wij geen ruzie over krijgen.
Mooie stoere dame Eddie!
Goed advies.
Met Russen heb ik op marktplaats ook al wel een paar leuke horloges gevonden.
Als je maar geen haast hebt loop je vanzelf wel eens ergens tegenaan.
Dank voor het advies. Die zal ik ook zeker in de gaten houden, maar ik zie daar op dit moment niet echt “opknappers” in staan, maar dan moet ik misschien even geduld hebben (is soms wel wat moeilijk ).
Maar goed mocht iemand hier nog een leuke opknapper voor een leuk prijsje hebben dan hou ik mij aanbevolen.
@Eddie Ik zal marktplaats ook wel even in de gaten houden of ik daar wat tegen kom, bedankt voor het advies.
Verder zal ik mij aan het bekende advies proberen te gaan houden en dat is geduld hebben en in de tussentijd meer lezen over de USSR horloges.

opknappers” in
@Bram27 en @BroederBill kunnen jullie misschien Marc nog een advies geven?
(Persoonlijk koop ik liever horloges in zo mooi mogelijke staat, oud of jong.)
Ik heb een paar mooie vintage horloges gekocht op ebay maar ook van leden hier.
Wat eBay betreft, let goed op reviews en advertentie van de verkoper. Hoe is het taal gebruik? En wat heeft die persoon verder nog te koop. Geeft al een behoorlijke indicatie.
En als je iets bijzonders wilt met garantie en service, dan onderstaand adres. Zie ook de vintage afdeling, sammler stucke. Maar niet helemaal je doelgroep denk ik.
Af en toe kun je idd op ebay goed slagen. Even goed de reviews lezen en eventueel kan je per mail contact opnemen met de verkoper en dan wat vragen stellen of om meer foto’s vragen die jou iets meer vertrouwen geven. Online kopen blijft altijd een risico maar soms heb je geluk.
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. De poljot 24 site had ik zeker al gevonden en mijn oog was hier in het topic en op die site al gevallen op de STURMANSKIE poljots die ik echt geweldig vindt, maar op dit moment zit dat zeker niet in mijn budget aangezien ik eerst een aankoop wil doen van wat goede gereedschappen.
Contact opnemen is wel een goede tip, thnx. Ik zoek het alleen liever wat dichter bij huis, maar dat is wel een uitdaging op Ebay dus ik zal zeker het blauwe gedeelte hier goed in de gaten houden .
Ik heb een periode flink wat opknappers/donors via eBay uit de Oekraïne gekocht. Nu nog flink wat projecten liggen die ik nog moet opknappen. Oude Sovjets zijn leuk om aan te werken. En ze kunnen vaak nog een fatsoenlijke tik krijgen.
Ideaal voor beginners.
Je bent altijd welkom om vragen te stellen.
Ow Vinted heeft ook best een leuk aanbod opknappers.
Bram