Je zal zeker iets vinden, succes
Ja die zie ik op ebay veel langskomen en daar zitten zeker veel opknappers tussen en dat vind ik zeker interessant. Heb je nog tips om op specifieke dingen te letten mocht ik iets van Ebay halen? Ik zag bijvoorbeeld dit lotje Vintage Soviet lot Wrist Watch Slava 4 pieces USSR RUSSIA | eBay en ik kreeg een voorstel voor $36. Ik dacht misschien is dat leuk om te beginnen, maar goed ik ben een beginner dus twijfel, twijfel, twijfel.
Ik zal Vinted ook zeker eens bekijken.
@marcspot is leuk om kennis mee op te doen maar vind ze persoonlijk wel in vrij afgeleefde staat. Maar geduldig afwachten en je loopt vanzelf tegen leuke dingen aan.
@Eddie mooi, al vond ik het op de orginele band mooier is het zo veel comfortabeler dan?
Als je het zwart/ gele rubber bedoelt, die was ook niet origineel. De originele stalen band van deze zit nu op de blauwe zus, die origineel op een nato kwam.
VWB het comfort.,
In de zomer hou ik van rubber op mijn horloges.
In de winter zie ik ze graag op staal.
niet werken, glaasje gebroken , ontbrekende onderdelen. Tja als beginner zou ik er niet aan beginnen!
Ja bedoelde die zwart/gele rubber die vond ik er erg goed op staan.
Maar begrijpelijk dat je in de winter ze graag op staal ziet. Vroeg me alleen af of zoon mesh band zo fijn is.
Maar bedankt voor je toelichting
Ha Marc,
Leuk te horen dat je enthousiast bent geworden. Door de recente geopolitieke ontwikkelingen is het omgekeerde vaker aan de orde. Zelf zoek ik veel op Etsy naar Russische opknappers. Alleen moet je nu wel even goed kijken waar de verkoper zich bevind. Polen, Hongarije en veelal het westen van Oekraïne (Lviv) is nog enige verzend zekerheid. Verder naar het oosten moet je nu niet meer gaan. Interessant voor horloges van Russische makerij is een relatie opbouwen met een betrouwbare verkoper uit de regio. Zal enige tijd kosten maar heeft op termijn grote voordelen. Bill kan daar over meepraten. Op de Rikketik zul je weinig Russisch vinden. En wat er ligt zit meestal aan de bovenkant van het prijs segment. Zelf heb ik veel (Boctok) onderdelen en onderhoud, repareer mijn eigen collectie. Heb je vragen, wensen, PB mag altijd. Maar uiteraard zijn je opmerkingen, foto’s in dit draadje meer dan welkom. Join the club.
IMO is er weinig wat zo comfortabel draagt als een mesh band. Soepeler dan leer of rubber, op de mm verstelbaar, deze heeft Quick release springbars dus de montage is ook een centje van een fluit.
Maar bovenal , ze zijn ook erg mooi.
Dit horloge heb ik 3 keer.
In het geel rood en blauw.
Zo krijg je toch wat meer variatie.
Zie hieronder de sluiting.
Ik vind het een beetje tegenvallen. In zijwaartse richting zijn ze minder flexibel dan een schakelband en ze hebben ook een minimum diameter dus met dunne polsen sluit het niet overal aan op je huid, schakelbanden hebben dan ook mijn voorkeur als het om staal gaat.
Qua temperatuur regeling is Mesh fijn en het staat mooi.
Aantal berichten terug staan heel wat ervaringen.
Thanks Jan,
Heb het even terug gezocht het is me nu iets duidelijker, nu Folkert ook zijn bevindingen geeft merk ik dat het een beetje 2 kanten op gaat.
Maargoed zelf dan maar eens ondervinden of ik het wat vind.
Dat is een leuk lotje. Zijn 3 verschillende uurwerken, maar wel uitwisselbare onderdelen. Reële kans dat de automaat geen complete automaat module heeft.
Ik zou je toch adviseren om met Poljot te beginnen zijn net wat simpelere uurwerken.
Slava is in mijn optiek de leukste van de oude Russen, maar met de kleine veertonnen en meer onderdelen wel meer gepriegel.
Bram
Dat is het beste Co. Ik merk dat ik een doodgewoon leren bandje het meest comfortabel vind. Ben ook niet dol op nato’s. Hoewel die wel goed staan soms.
Ben het met je eens Jan al merk ik dat ik staal altijd wel prettig vind.
En heb eigelijk geen mesh band in de collectie. Ben er dus wel nieuwsgierig naar geworden . Dusja tog maar is aanschaffen en gewoon uitproberen.
Fototje erbij ter afleiding recent overgenomen komandirskie .
Bedankt voor je info DirkT, ik zal zeker even rekening houden met je tips. Ik zal ook eens kijken of ik een relatie op kan bouwen, maar ik snap wel dat dat wat langer gaat duren.
Zoals ik al zei heb ik als het goed is zaterdag via een goed bevriend forumlid een mooi horloge om mijn russische verzameling te starten. Toen ik net lid geworden was had hij al wat geregeld toen ik vertelde dat ik mij meer wilde gaan verdiepen in horloges.
Zodra ik wat gereedschap in huis heb en wat mooie klokjes zal ik aan de slag gaan en als ik vragen heb dan weet ik je te vinden . Ik moet alleen nog een goede plek vinden om gereedschap te gaan bestellen. Ik bestel het graag binnen Europa vanwege de invoerrechten, maar ik moet nog even goed zoeken waar ik het beste kan bestellen.
Ik denk zeker dat ik mij maar eens ga focussen op Poljot. Tijd om mij eens even goed te verdiepen daarin. Slava komt dan later wel .
Vostok ziet er ook nog wel erg leuk uit, dus misschien komt er daar ook nog wel 1 van (of meer) gewoon om te dragen .
Het hangt ook een beetje van het type mesh af, milanese zit weinig tot geen speling in (ik vind ze zelf ook niet geweldig), maar een grove shark mesh is zijwaarts een stuk flexibeler.
Ik draag liever deze.
Die shark mesh staat ook beter bij een “stoer” horloge.