Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Veel draagplezier ervan Wouter :+1:

2 likes

Veel plezier ermee Wouter! Pracht horloge! Stalen band staat best goed er bij he? :wink:

3 likes

Klopt, Lemelerveld achter Zwolle.

2 likes

Oef, wat een mooie set.
Zuinig op zijn.

3 likes

Dirk ,dank dan weet ik dat het goede adres ben ,ik ga overwegen er één te huren.

2 likes

Het horloge lijkt wel heel erg veel op de Enicar die ik voor forumlid Seaman heb gedaan.

3 likes

Rustig dagje voor de boeg… Dus maar gekozen voor de sputnik! :star_struck:

15 likes

Gisteren met de ogen dicht iets uit de voorraad Russen gegraaid. Het werd deze.

12 likes

Gisteren gefietst. Dan doe Ik meestal een van de Electronica 's om. Geen zorgen over schokken. :blush:

10 likes

Heb je wel eens een kapotte uurwerk gehad als gevolg van de schokken tijdens het fietsen? Ik fiets namelijk altijd naar m’n werk, maar houdt hier eigenlijk nooit rekening mee… :thinking: Misschien toch maar eens mee beginnen…

2 likes

Nee nooit. Ik ben Italië rondgereden met de motor en een Amphibia om de pols. Geen probleem. Maar je hebt soms van die stevige tikken in de pols met putdeksels etc. Met de fiets meer dan op de motor.
Dus fiets ik tegenwoordig automatisch met beetje losse handen. Is gewoon wat voorzorg. Ik zou me er ook niet al te druk om maken. :wink:

2 likes

Nee. Zelfs niet als gevolg van motorrijden. Ik reed soms 40.000 per jaar woon/werk + plezierritten, met Seiko 5’jes of Komandirskies om de pols. Boeide de uurwerken blijkbaar niks.

4 likes

Zal nooit vergeten dat er een Poljot Sturmanskie op de houten vloer kletste van zo’n 2,5 meter hoogte. Ik ben niet zo’n reus maar ik liep de trap op en bandje schoot los. Hij liep nog prima, maar 1 pusher was defect. Daar op terechtgekomen denk ik. Prima weer gemaakt door Hans.

3 likes

Vandaag zin in een fris kleurtje! :sunglasses:

Bandje was een advies van Bas, en uurwerk is fijn geserviced door André.

9 likes

En ik net maar denken dat ik risico liep met 10km per dag op de fiets! :joy:

3 likes

Ik had me er nooit in verdiept, maar volgens mij moet je hele gekke dingen met je horloge doen als ik onderstaande lees op Wikipedia.

“Virtually all mechanical watches produced today are shock resistant.”

Wat het betekent:

The International Organization for Standardization issued a standard for shock-resistant watches, which many countries have adopted. ISO 1413 Horology—Shock-resistant watches specifies the minimum requirements and describes the corresponding method of test. It is intended to allow homologation tests rather than the individual control of all watches of a production batch. It is based on the simulation of the shock received by a watch on falling accidentally from a height of 1 m on to a horizontal hardwood surface.

“In practice shock resistance is generally tested by applying two shocks (one on the 9 o’clock side, and one to the crystal and perpendicular to the face). The shock is usually delivered by a hard plastic hammer mounted as a pendulum, so as to deliver a measured amount of energy, specifically, a 3 kg hammer with an impact velocity of 4.43 m/s (This will deliver approximately 30 Joules of energy to the watch). The watch must keep its accuracy to +/- 60 seconds/day as measured before the test.”

3 likes

Nou jongens, uit ervaring kan ik zeggen dat hetgeen dit gifje illustreert niet heel goed is voor het welzijn van onze geliefde horloges. Doe dit een paar keer per week intensief en heb daar al eens een Boctok mee gesloopt. Draag om die reden uitsluitend Quartz horloge.
afbeelding

4 likes

Lijkt me ook wel iets extremer dan een stukje fietsen of motorrijden. :wink:

4 likes

De enige ‘negatieve’ ervaring (laat het ons ‘karakter’ noemen) dat ik heb met een mechanisch uurwerk en fietsen of kasseiwegen, is met een oude Sicura duiker met pennegang. Al ik veel wegen met kasseien of putten doe, staat deze gegarandeerd minstens 5 minuten achter. Met Iets degelijker gangwerken en antichoc, ga je volgens mij weinig tot geen problemen hebben

1 like

Die sunburst is geweldig! Ik ben heel blij met mijn trio Sturmanskies!

Komt helemaal goed, ben weg van de kleuren!

Stalen band staat het horloge inderdaad goed! Draag ik zelf ook liever :grin:

Ze gaan gedragen worden, maar met liefde behandeld worden! Aangezien mijn collectie horloges vrij groot aan het worden is, kan ik er wel zuinig mee doen hoor :wink:

4 likes