Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

De enige ‘negatieve’ ervaring (laat het ons ‘karakter’ noemen) dat ik heb met een mechanisch uurwerk en fietsen of kasseiwegen, is met een oude Sicura duiker met pennegang. Al ik veel wegen met kasseien of putten doe, staat deze gegarandeerd minstens 5 minuten achter. Met Iets degelijker gangwerken en antichoc, ga je volgens mij weinig tot geen problemen hebben

1 like

Die sunburst is geweldig! Ik ben heel blij met mijn trio Sturmanskies!

Komt helemaal goed, ben weg van de kleuren!

Stalen band staat het horloge inderdaad goed! Draag ik zelf ook liever :grin:

Ze gaan gedragen worden, maar met liefde behandeld worden! Aangezien mijn collectie horloges vrij groot aan het worden is, kan ik er wel zuinig mee doen hoor :wink:

4 likes

Ja duidelijk. Tennis is ook zoiets. 3 jaar gedaan. Toen nog geen horloge hobby. Dus totaal geen zorgen. Of schieten? Ik weet echt niet meer wat ik in diensttijd om de pols had. Een Prisma of een Orient. :grin:

4 likes

Heb eens een verhaal gelezen over een dame die keer op keer klaagde dat haar nieuwe Rolex uit de pas liep. Dealer snapte er niks van en herstelde het uurwerk meedere keren.
Uiteindelijk bleek dat de dame in kwestie intensief golf speelde; natuurlijk met haar klokje gewoon om de pols. Dat bleek er toch echt niet goed voor! :see_no_evil:
Normaal gebruik, ook regulier fietsen, is geen probleem natuurlijk. Ook niet zonder incabloc. Zolang het horloge maar niet ergens hard op valt of stoot.

5 likes

Haha, ja dat is natuurlijk net zo iets. Zelfde klappen op het mechaniek.

2 likes

Ja moest ik ook aan denken Huub. 2 keer zo’n clinic gedaan met een bedrijfsfeestje. Komen er ook best tikken in de pols. Of hockey? Ooit op school. :blush:

Moderne motoren trillen niet zo hard. Ook geen Kawasaki twin. En de vering is prima voor elkaar.
Maar als je een Triumph Bonneville uit 68 als hobby hebt? :thinking: Ook eens op gereden. In 72. Ik was dat gevribreer na 10 km al zat. Hij liep later ook kapot op zijn motorlagers. Ik was 4 cilinder Honda cb 's gewend. Niet voor niks scheurden spatborden en elektrische componenten steeds af bij die generatie motoren.

6 likes

deze droeg ik in Harderwijk en Zuidlaren

5 likes

na mijn dienst heeft ze nooit meer gelopen met die punt 50 en yp 408

3 likes

Eervol ten onder Richard! :grin::+1:

2 likes

ja idd ,ik bewaar het wel het heeft een herinnering, ik ken heel moeilijk afstand doen van spullen

2 likes

hier zou een horloge ook niet vrolijk van worden mini Morris, ik was toen jeugd bestuurder,1972

6 likes

14 likes

is dit de ijsbreker ,

1 like

Behalve bij de versie met hydrolastic vering of zoiets. Die waren wel wat zachter geveerd. Maar die systemen lekten constant. Engels he. Was toendertijd niet zo best van kwaliteit.

3 likes

volgens mijn heeft deze bladveren ik heb niks met een auto nu nog niet ,ik was toen 5 wel motors gehad vroeger, tot dat ik trouwen ging ik heb nog zo’n Honda forik 4 gehad

3 likes

8 likes

Klopt.

2 likes

het is een mooi horloge ook de oranje wijzerplaat ,doet mijn herfst denken mijn jaargetij

2 likes

Ook gehad o.a. Fijne motoren.

2 likes

De uitlaten kloppen bij deze motor niet ,het zijn er normaal 2 en boven elkaar aan elke zijde deze gelast op Hembrug

2 likes