Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ja dat had ik wel gezien Richard. Werd veel gedaan toendertijd. Mijn versie van de 550 had vanaf fabriek een 4 in 1. Maar klonk wel een beetje braaf. :blush:

2 likes

Polyus (полюс). Voor onderzoekers van de noord- en zuidpool. Helaas erg weinig informatie over te vinden.

21 likes

Das een schoonheid! Lekker clean, niet teveel poespas. Mooi hoor!

3 likes

Mooie vintage ! :ok_hand:

3 likes

Nieuwe week, nieuwe kansen! Goede dag allemaal :wink:

11 likes

Mogguh heren Poljot Okeah :slightly_smiling_face:

14 likes

Knap duo Bert! Goede week weer!

2 likes

Nou, de eerste factuur voor inklaringskosten is betaald. :roll_eyes:

Viel me nog mee: 2 splinternieuwe horloges, samen gewaardeerd op een importwaarde van krap 17 euro. Bijzonder laag gelukkig…
Extra kosten daardoor effectief 3,77 euro per horloge. :sweat_smile:

8 likes

Dat valt gelukkig nog alles mee!

2 likes

In aanvulling hierop, nog altijd doodse stilte vanuit onze vrienden van http://chistopolcity.com/, ook in de spamfolder van mn mailbox. Tijd voor een rappel! :angry:

4 likes

Dat valt zeker mee!! :+1:t2: :grin:

1 like

Deze vintage Rus komt binnenkort in het blauw.
Krijgt helaas niet de aandacht die deze mooie Gargarin verdient.

Bij interesse mag je mij een pb sturen😉

16 likes

6 likes

Anno, ga je daar geen spijt van krijgen? Of heb je andere wensen waar financiën voor los moeten komen. Het is zo’n mooi exemplaar. Die liggen niet voor het oprapen.

5 likes

Vandaag even wat bandjes monteren. Naast de drie Russen ook een Amerikaan. Deze Croton Nivada Grenchen Antarctic heeft uiteraard raakvlak met polair onderzoek (Operation Deep Freeze 1955), zoals de meeste van mijn horloges.

Bovenin de Orbita (slechts twee jaar in productie geweest), daarna de Kirova Antarctica ter viering van 4 stations op de zuidpool in 1962 en tot slot de Poljot uitgegeven middels speciale order van het ministery van burgerluchtvaart bij het 40 jarig jubileum van de polaire luchtvaart.

18 likes

Heel erg gaaf, dat je zo’n thema op deze manier helemaal uitwerkt! Complimenten! :clap:t2:

6 likes

Dank. Met name de verhalen erachter zijn heel erg leuk. Bijna net zo leuk als de ‘jacht’ naar het horloge. Eigenlijk heb ik de horloges zelden om. Er waren nog twee andere personen die in het verleden binnen hun collectie de nadruk hadden liggen op Soviet Polar issues. Zijn er helaas beide mee gestopt en hebben delen van hun verzameling verkocht. Ben nu denk ik de enige…Zijn nog twee Soviet zuidpool horloges die ik graag zou willen hebben, maar zo zeldzaam dat ze zelden op de markt komen.

6 likes

Nou Dirk. Ik heb hem al een paar maanden in de box liggen, maar hij komt gewoon niet aan de pols. Ik ben, zoals ik eerder al zei, geen verzamelaar maar een echte drager, dus mag deze weg😉

Dat horloge wat jij voor mij hebt nagekeken mag ook weg als je daar toevallig belang bij hebt😉

Rood bruine Slava

6 likes

Die zijn altijd goed! We zijn nou eenmaal romantici hier in deze niche van de horloge wereld :slight_smile:
Dus we lezen graag mee! :nerd_face:

3 likes

Mag weg , pb voor foto’s en info .
Complete set , box en papers reisseu 2003 :ok_hand:

19 likes