Er zijn ook nogal wat Raketa’s die dat thema hebben. Hoort dat ook bij je interesse of zitten daar geen orgineel uitgegeven horloges tussen? Ben ook benieuwd naar de verhalen bij deze horloges. Interessant segment van de hobby. Nu ook weer actueel met al die klimaat veranderingen.
Uiteraard zitten er ook een aantal Raketa’s in de collectie binnen het thema. De meest bekende is wel het zogenaamde steelpan horloge uit 1969 (foto). Dit horloge werd in opdracht van de plaatsvervangend manager van de 16de zuidpool expeditie (Rogachev) besteld. Onderstaand document betreft de goedkeuring van het ontwerp uit het archief van Raketa.
De Russen zijn nog steeds zeer actief met metingen en onderzoek op Antarctica. Bekendste is uiteraard Vostok station. Al vanaf 1957 actief tot de dag van vandaag. Over dit onderwerp valt veel te vinden op Polarpost.ru. Maar ook in de Soviet filmarchieven (net-film.ru) zit zeer veel boeiend materiaal over de horloge industrie. Aanrader voor de vaste mensen in dit draadje
Deze laatste vind ik ook nog eens een heel mooi horloge! Er is ook een heel dure reisseu van uitgebracht.
Dank voor de info!
Uitverkocht helaas. Waren te koop voor 1400 euro.
Deze heeft ook wel wat… Kreeg op fb allerlei mensen die de binnenkant wilden zien. Leeftijd enz. Vind de kleur gewoon mooi. Heb de kartonnen band maar even verwijderd
Welke Rus wordt het morgen?
Ik denk toch eentje met wijzers - maar ga eens wat bandjes swappen tussen deze 3 morgen.
Ja re-issue wist ik van. Nog even getwijfeld om er een te kopen, maar vaak missen (en in dit geval ook) de re-issues de charme van het origineel. Te clean. Er zijn een aantal mensen die het horloge gekocht hebben en laten signeren door Ludmilla Voynik. Zij is hoofd van het ontwerp bureau bij Raketa en was destijds ook betrokken bij het origineel. Dat is dan wel weer een aardig idee
Ja dat erg cleane zie je ook bij de Okeah reisseu’s. Mooi, maar mist net de charme van het orgineel. Maar een exemplaar gesigneerd door deze ontwerpster dat is wel wat!
Ach wat is geld.
Dit is’m geworden
Wat een schoonheid zeg
Heel gaaf! Zijn ze deze nou moeilijk verkrijgbaar/kostbaar? Ik zag er ff terug één voor relatief weinig (weet niet meer hoeveel) en dat verbaasde mij wat. Dacht dat ze wat zeldzaam/gewild/prijzig waren?
Er zijn vooral enorm veel fakes/redials in omloop bij dit specifieke model.
Klopt - goed opletten. Je eens inlezen en het ergens vragen. Genoeg kenners.
Niet heel duur hoor. Helemaal niet.
Vind het echt een top horloge. Design klassieker imho.
Allerliefst had ik er eentje met de cccp-kwaliteitsstempel gehad
Staat opmerkelijk goed met dat rallybandje! Maar bij de electronica ook. Je moet er maar een paar bijkopen.
Inmiddels al weer lang en breed thuis maar…
Ja ik vond het echt fantastisch, lekker roeren met schakelen, het indirecte stuurgevoel en heerlijk zwabberen over de weg met de vering. Allemaal zaken die negatief klinken maar ik werd er enorm blij van. Het kamperen zelf was ook geweldig en dat het enorm mooi weer was hielp daarbij natuurlijk
Overigens heb je ook genoeg bekijks en mensen die komen vragen wat voor iets het is
Zelfs nog een vrouw gesproken die Russisch vertaler was, en die kende het merk en model van voor tot achter
Zelf een Bukhanka kopen is voor de lange termijn serieus een idee wat wel in ons hoofd speelt(eerst maar eens een huis kopen ).
2 dingen waar ik dan wel huiverig voor zou zijn is roest en het verbruik maar daar valt wel iets op te bedenken.
Klopt!
Ja wat gaaf dat jullie dezelfde positieve ervaringen hebben als wij. En inderdaad, opmerkelijk zoveel positieve reacties onderweg. Zelf vind ik het de meest ideale auto op de markt, …….als we permanent in Zweden zouden wonen. Voor Nederland iets minder geschikt. Maar in een Bukhanka kun je ook wonen hoor. Tenzij je ook nog een horloge atelier wilt, dan wordt het wat krap.
Verleiding is heel erg groot maar moet eerst weer eens wat motorfietsen verkopen wil ik nog schaamteloos thuis mogen komen.
Pfff boeven! Call the cops! En anders gaan we langs!
Hey weet niet juist welk model het is, maar het is een Vostok met een 24dial.
Moest iemand deze te koop hebben liggen!!!
I am your man