ik heb het over een auto waar men vroeger de de contactpunten mee polijsten ,ik gebruik het nu op horlogebandjes dit is waarschijnlijk communicatie stoornis
Ok duidelijk. Kreeg gelijk herinneringen. Zal weer braaf on topic blijven.
Heb een Seagull 42mm met ST19 uurwerk erin. Loopt fijn, is accuraat en een het uurwerk is gewoon prachtig om te zien. Heb hem nu sinds januari. Maar om nou te zeggen dat ik er ervaring mee heb…
We maken allemaal fouten jan het is denk beide communicatie fout, en zowel Richard
Tja, wat voor emotie wil je proberen te bereiken met dit horloge. Ziet er wat betreft uiterlijke natuurlijk fantastisch uit. Maar als ik eerlijk ben en lees op de wijzerplaat in het cyrillisch 1e Moskouse horloge fabriek met daarbij ook nog eens 21 steens kaliber wat dan vervolgens verwijst naar een Chinees uurwerk? Ja, waar ligt de grens van authenticiteit. Natuurlijk is het uurwerk betrouwbaar en ziet ook nog eens goed uit maar waarom dan niet gelijk een Seagull 1963 en zoeken naar een originele Strela. Betekent alleen wel dat je waarschijnlijk nog even moet doorsparen.
Die van mij zijn verstuurd vanuit Oekraïne. Paar weekjes onderweg geweest.
Ik denk dat de 54 de meest bekende is. Tenminste die zag ik vaker hier voorbij komen. Deze zijn wel nieuw. Ik heb de 54 en de 77A xp Melodia daar gekocht. En inderdaad, voor het geld hoef je het niet te laten
Mee eens Dirk
Zou ik ook niet leuk vinden om m’n pols.
Maar dat is hoe jij je horloges beleeft.
Ik neem aan dat je hier lp’s mee bedoeld Dirk ?
Kijk, daar kan ik wat mee. Dank voor je input, wordt zeer gewaardeerd. Dan kijk ik nog even verder.
Ik vind het ontwerp gewoon mooi. Niet zo druk als de Breitling of Sinn Navitimer, week echt een piloten horloge met cosmos-affiniteit (zeg maar)
Ik heb dat bij alle aankopen vanuit daar tot nu toe pas 1x meegemaakt, specifiek bij een EMS zending van Meranom van 2 SE’s samen.
Sindsdien weer alles los/per stuk besteld en niet meer gehad (afkloppen).
Ik snap hoe het hele import systeem werkt. Ik verbaasde mij er alleen over dat ik nu ineens moest betalen
Heb al zoveel uit verschillende landen binnen gekregen en eigenlijk nooit extra hoeven te betalen. Behalve als je uit Amerika wat besteld dan weet je dat het aftikken is. Gelukkig kan ik het daar via mijn moeder laten opsturen
Ik denk dat dit dus ook random is geweest en dat de verkoper naar alle waarschijnlijkheid de aankoop waarde erop heeft gezet, want als ik het zo globaal berekenen, komt het aardig in de buurt van 21% extra
Ik moet zeggen dat dit in de regel altijd wel goed gaat. Heb een account bij Postnl, dus krijg altijd netjes de wijzigingen door. Heb soms meer problemen met pakketjes uit omliggende landen, zoals Duitsland en Oostenrijk, waar het wel eens mis kan gaan.
Ben benieuwd of Zwitserland daar ook onder valt, heb een Fortis onderweg. Zal waarschijnlijk ook wel invoer kosten moeten betalen. Geen EU land
Ik heb op die site gekeken, en ook op strela-watch.de. maar alle nieuwe komen met ST19 als vervanger van de niet meer gemaakte 3133. Hoewel de ST19 feitelijk meer lijkt op caliber 3017 waar deze Strela’s origineel mee kwamen (want 3017 en ST19 werken beiden met een column-wheel, in plaats van coulisse lever zoals bij de 3133 om de chronograph te laten werken)
Ook mooi, maar ik hou absoluut niet van die wijzers, daarom stond het model dat ik liet zien of jou witte uitvoering mooier dan deze zwarte.
Welk caliber/movement zit hierin?
3133
De witte is gemaakt in 2010 en heb ik verleden jaar nieuw gekocht , serie van 999 .
De zwarte is een serie van 300 .
Wat doet een Chinees uurwerk in een Russisch horloge??
Zou voor mij echt een no go zijn…