Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

14 likes

Ik zag ook nog een andere mooie, maar Poljot en Junghans hebben hetzelfde model, wat is het verhaal daarachter?

3 likes

Dit model is Poljot Chronograph Airforce / Luftwaffe .
Dus model is van Duitse piloten horloges .

3 likes

Deze vind ik ook echt mooi

3 likes

Geheel met de voorgaande heren eens.

Alles mag, maar ik heb het beste gevoel bij volledig Russisch. Bovendien staan de 3133 uurwerken als oer betrouwbaar te boek.
Bovengenoemd model gehad als een van de basis
Strela’s.
Argument voor kolomwheel uurwerken zou kunnen zijn dat hij meer lijkt op de oer Strela uit de 60 ties. Maar dan zou ik het orgineel gaan zoeken.

De orginele Chinese Seagull is ook leuk maar dan als dat model. De militaire versie. Niet in een Strela naar mijn bescheiden mening.

Verder moet je maar eens letten op de subdial verdeling in een 40 en 42 mm horloge ter vergelijking met de 38 mm kast. De laatste is veel mooier in balans. Dat komt door de groeiende kast formaten gecombineerd met oude calibers die ontworpen zijn voor kleinere kasten.

Poljot24 is een prima en betrouwbare leverantier, mocht je nog aan het rondkijken zijn. :slightly_smiling_face:

6 likes

Seagull & Strela

13 likes

Man wat blijven dit toch gave dingen, erg mooi!
Ben normaal niet echt gecharmeerd van dit soort banden, maar hier lijkt het wel te kunnen :ok_hand:

3 likes

Ha, ik ben niet meer de enige die hier ZIM zit te spammen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Leuk horloge, hoor! :+1:t2: :+1:t2:

14 likes

Poljot heeft de Junker met een 3133 nagemaakt. In eerste instantie met Junker op de plaat en later Poljot.

3 likes

Thanx!

3 likes

Thanks. Band van de Seagull is van oude WW2 canvas postzakken. Vond ik mooie verwijzing naar originele luchtmacht versie uit 1960. De Strela zit op Python leer, past voor mijn gevoel qua kleur erg goed en was een experiment om er weer eens wat anders mee te doen dan een ‘gewoon’ bandje.

2 likes

12 likes

Wel een heel mooi model

2 likes

Nog een mooi model :grin:

18 likes

Ja dat is echt niet mijn stijl :grinning:

1 like

12 likes

Klopt, langspeelplaten van o.a. Владимир Семёнович Высоцкий, Алла Борисовна Пугачёва en Александр Яковлевич Розенбаум.
De laatste was altijd wel heel erg van gecharmeerd. En Alla is wat luchtiger maar heeft heerlijke meezingers voor in de auto.

2 likes

Getver, authentiek en ook nog eens fantastisch om te zien. Hier hebben we het over, een beauty in de ruimste zin van het woord.

2 likes

Over langspeelplaten en Sovjet Unie/dit topic gesproken :

Podcast tip :sunglasses:
5 likes

Lomp en zwaar: Vostok Amfibia Red Sea

9 likes