Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Vandaag de blauwe Pobeda met onze Zwitserse Witte Herder op de achtergrond (eigenlijk een Duitse herder met een pigment probleem… :joy:).

12 likes

Goedemorgen,

Is deze trouwens van vòòr 1991 of van daarna?
Er staat niets op de wijzerplaat en binnenin ook niet.

9 likes

Ik schat kort er na. Tijd van veel propaganda plaatjes horloges. Altijd geinig! Heb mijn grote boek niet in de buurt nu anders zou ik voor je kijken. :slightly_smiling_face:

3 likes

Niet gevonden .

12 likes

Dat boek bedoelde ik Bert. :grin:

3 likes

Ik zag ,m er niet tussen staan …

3 likes

Staat ook lang niet alles in. Is haast niet te doen.

3 likes

Nee is waar … :wink:

3 likes

In ieder geval bedankt voor het kijken.

1 like

Sinds kort interesseer ik mij ook voor de Russische horloges, dankzij dit forum. Ik moet zeggen dat er een wereld voor mij opengaat! Om wat meer te weten te komen probeer ik ook wat mee te zoeken :blush: zodat ik er zelf ook weer wat van opsteek.

Van naar wat ik totnutoe begrijp, en zeg het alsjeblieft wanneer het niet klopt, zou dit horloge referentienummer 439511 moeten hebben.
Wanneer ik op Google verder zoek zou deze van na 2000 moeten zijn.

5 likes

In ieder geval zit er geen standaard Komandirski kroon op. Dus deze is al eens vervangen. Kans is vrij groot dat deze niet uit de Sovjet periode komt.

7 likes

Op eBay vind je boekjes van Juri Levenberg , heel handig !
vostokjuri levenberg | eBay
Mijn boeken en verzameling sides over Russische horloges .

[vostokjuri levenberg | eBay](https://www.ebay.com/sch/i.html? Deze bedoel ik _ No. 5-Russian Watches Catalogue Book Poljot Vostok etc (1993) Yuri Levenberg | eBay=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=vostokjuri+levenberg&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_odkw=vostok&_osacat=0)
Uhren aus Russland | Watches from Russia (molnija.eu)
Guide to Determining the Age and Originality of a Poljot 3133 Chronograph | WatchUSeek Watch Forums
Guide to Determining the Age and Originality of a Poljot 3133 Chronograph | WatchUSeek Watch Forums
Vostok watches - Wikipedia
One Hundred Soviet Hours (google.com)
POLJOT collection (russianwatches.altervista.org)

5 likes

Op eBay vind je boekjes van Juri Levenberg , heel handig !
vostokjuri levenberg | eBay
Mijn boeken en verzameling sides over Russische horloges .

[vostokjuri levenberg | eBay](https://www.ebay.com/sch/i.html? Deze bedoel ik , _ No. 5-Russian Watches Catalogue Book Poljot Vostok etc (1993) Yuri Levenberg | eBay=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=vostokjuri+levenberg&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_odkw=vostok&_osacat=0)
Uhren aus Russland | Watches from Russia (molnija.eu)
Vostok watches - Wikipedia
One Hundred Soviet Hours (google.com)

3 likes

Thanks voor het delen Bert! :+1:t2:

1 like

Uiteraard voor iedereen interessant :wink:

4 likes

Ah dan is er goed voor gezorgd, nieuw kroontje. Mijn auto heeft ook een aftermarket antenne en pook.
Mijn Lada had een koperen benzine flotter die steeds zonk. Gevolg was verzopen auto. Tja toen ging er een plastic model in van nieuwere Lada. Voor mij is het dan nog steeds een vintage Lada.
Zelfde discussie als Swiss made. Hoeveel procent onderdelen in Zwitserland gemaakt. Mag hij dan wel door Chinezen in elkaar gezet worden als ze edelweiss kunnen zingen en Milka repen eten…?

8 likes

Pompdiepompom! Bezig 120 horloges op te winden.

IMG_20210613_160608|416x500

7 likes

De nieuwe aan winst heef maar 12 weken geduurd maar goed dan is het extra leuk.

9 likes

:roll_eyes:

2 likes

20 likes