Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

4 likes

@rd11

Ik lees drie woorden: Leger, Marine en Zwarte Zee.

2 likes

Bovenste is alvast " marine school " Richard. Met militair als eerste woord.

2e Zwarte zee inderdaad. Met nog een letter. Lijkt wat achteraan te komen.

3e marine school.

Allemaal letterlijke vertalingen. Dirk kan er vast wat betere titels aangeven. Lijken wel van een militaire academie te komen. Mooie staat!

1 like

Waren nog in de plastic verpakking ,ik heb ze van een collega gekregen ging met pension stonden te show al 30 jaar op zijn havenkantoor ,alvast bedankt Jan

2 likes

Top ook dat je het horloge helemaal origineel houdt! :+1:

1 like

ik ben nog steeds blij met dit horloge , ik heb er ook vaak mooie reacties op ,ik ben niet van de thema horloges ,bv tank ik ben geen pacifist

Ja jullie zitten helemaal in de goede hoek. Een is van de zeecadetten, marine opleiding academie. Als er ook iets staat wat een afgeleide is van учиться hetgeen studeren betekend heeft dat inderdaad met pleiten te maken. Dit zijn de beruchte jongens, harde zware opleiding, lopen in de bekende blauw wit gestreepte shirts en kunnen zich nog wel eens te buiten gaan in baldadigheid op straat. Als je een groep, beetje aangeschoten tegenkomt, ff op je woorden letten. :laughing:

Andere lees ik inderdaad de zwarte zee vloot met als Sebastopol als basis, zoals ik al eerder memoreerde op het schiereiland de Krim. Nogmaals, Rusland’s enige vloot die 12 maanden per jaar zonder ijs kunnen uitvaren indien nodig. Beroemde vloot, opgericht door Grigori Potjomkin in 1783. Historische vloot, want zij waren de eerste vloot die zich tegen het bewind van de Tsaar keerde door een muiterij te organiseren op het slagschip “Potjomkin”. Hierover is er trouwens een beroemde stomme film gemaakt door Sergej Eisenstein.
Kortom, heel mooi cadeau, heel zuinig op zijn!,

8 likes

Nog een mooi verhaal.
Vandaag op mijn werk, komt er een vertegenwoordiger langs om ons te trainen in het gebruik van polymorfe delta golf monitoring (Bill weet wel waar ik het over heb). Maar mijn oog was alleen maar gericht op zijn horloge. Hoefde ook niet goed op te letten want ik snapte het al. Maar deze held had gewoon een hele mooie 3133 штурманские om zijn pols. Ik was onder de indruk jongens, dat maak je in het wild niet zo vaak mee. Na afloop van zijn lecture sprak ik hem aan en maakte een compliment over zijn horloge smaak. Gelijk een klik natuurlijk en een gesprek van een uur over horloges met de nodige bakken koffie. Hij had tevens een Omega moonwatch en een Kirova Youri Gagarin.
Stiekem gewoon een heerlijke onderbreking van een 10 in een dozijn werkdag.

18 likes

Net besteld. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat de postbode mij blij verrast.

Vostok Amphibia Scuba 2416/070799

8 likes

Dirk dank u voor informatie, deze mutsen gaan ook mijn vitrine in, mijn vrouw maakt ze schoon afstoffen vuil was het niet

2 likes

ik zag die in het wild, maar dan in zwart/PVD. Vond 'm bijzonder fraai. Deze lijn wordt trouwens gespeld als Amfibia i.p.v. Amphibia. Geen idee of daar een verhaal achter zit.

2 likes

Mooi verhaal Richard! Zuinig op zijn! :+1:

1 like

Leuk! Bedankt Dirk! Zulke verhalen zijn de Russische kers op de taart! :grin:

3 likes

Maak je normaal nooit mee. Ook leuk Dirk! Hoeveel vertegenwoordigers ik al gehad heb in wegenbouw materialen, markering en bebording. Nooit over horloges gehad. Wel een die een neef was van een ver familie lid van ons samen, die de rally van monte Carlo had gereden. Net een wijntje op excuus. :clinking_glasses:

(Wel geheel waar) :wink:

4 likes

ik ben nooit zo van de alc ,meestal een sapje jan op vakantie drink bier i,k verzorg mijn vrouw ik ben drie liesbreuken veder door haar te tillen

2 likes

Dat is geen kleinigheid Richard. Goed van je man! Kijk uit met dat tillen. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.

1 like

2-1 voor jullie Bart! :+1:

2 likes

Het was een moeizame.

2 likes

we hebben nu gelijkvloers , en haar elektrische rolstoel is een uitkomst

1 like

Geloof ik graag. Probeer zoveel mogelijk hulpmiddelen te gebruiken. Er zijn ook wel til hulpmiddelen. Maar moet wel passend zijn natuurlijk.

2 likes