Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Goed begin Hans. Kun je niet dat rijtje radar masten erin zetten? Dat vond ik wel mooi!

4 likes

Zo kom net binnen vliegen. Drukke dag. Fijn weekend iedereen. Weer een heerlijke Boctok Friday.

8 likes

Ik had m’n flieger aan vandaag :sweat_smile:
Maar nu toch nog een Bostoc!

8 likes

Het radarsysteem stoorde enorm op de korte golf, in die tijd populair om naar te luisteren. De bijnaam van Duga was “Russian woodpecker”. Op Youtube kun je wel wat filmpjes vinden die het razendsnelle ‘tak-tak-tak’-geluid laten horen. Het zendvermogen was zo hoog dat het volgens zeggen 25% van de opbrengst van Chernobyl opslokte.

6 likes

Okey! Weer wat geleerd! Ik ga ff kijken op YouTube! Thanks voor de uitleg!

2 likes

Vandaag me bruine Scuba dude .
De dial is verkleurt maar puntgaaf , met mooie sunburst . :slightly_smiling_face:
Prettig weekend heren !

10 likes

Ik heb besloten om ze weg te gaan doen. Dus binnenkort zullen ze wel in het blauwe gedeelte komen.

16 likes

M’n Okeah staat nu in het blauw

4 likes

Horloge voor me zoon is binnen uit Rusland .
9 juni verstuurd en na 10 dagen binnen , netjes !

19 likes

Dat verklaart zeker ook waarom er op een cccp transistor radio maar drie frequenties op de FM zitten.
000|666x500 zitten

8 likes

Mooi horloge die groene cijfers zijn zijn echt mooi.

1 like

Ik heb vandaag gekozen voor de sputnik.

13 likes

N.A.
Langsgebracht door forum lid .
Okeah met box en papieren en een mooie
Sturmanskie .
2 mooie Poljot voor me verzameling :slightly_smiling_face:

14 likes

Ziet er goed uit Bert! :ok_hand::+1:

3 likes

Dank je Richard , blij mee !

3 likes

En netjes op tijd en datum gezet ! Goede service !

16 likes

Echt mooie horloges Bert! :+1:

3 likes

Wat een interessante radio!

Duga-3 stoorde overigens niet op de FM band. Ik vermoed eerder dat men wilde voorkomen dat je naar buitenlandse stations kon luisteren, wat in de grensgebieden van de toenmalige USSR niet onmogelijk was. In plaats van een VFO (variabele Frequentie Oscillator) werd de radio blijkbaar uitgerust met drie presets.

Geldt dat ook voor de middengolf, als die band er uberhaupt op zit? Als je op die band wel vrij kunt afstemmen, dan klopt mijn aanname niet en tast ik in het duister.

4 likes

Wat een fleurig exemplaar Bert. Daar wordt hij vast wel blij van. Leuk cadeau.

1 like

Mooie vangst Bert. :+1: Zijn die van John zie ik :wink:

4 likes