Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ja klopt , hij heeft ze langs gebracht :ok_hand:

4 likes

Las vanmiddag een verhaal over Roza Shanina.
Beschreven als de ‘ongeziene terreur van Oost-Pruisen’, Sovjet-sluipschutter uit de Tweede Wereldoorlog, werd Roza Shanina geroemd om haar opmerkelijke schietnauwkeurigheid en verbazingwekkende moed. Na de dood van haar broer in 1941, vocht ze zich een weg naar de frontlinie en werd een hoofdrolspeler in een aantal grote veldslagen. Met 59 bevestigde nazi-moorden werd ze de eerste Sovjet militair van het 3e Wit-Russische Front die de Orde van Glorie ontving.
Hoewel het binnen het Sovjetleger ten strengste verboden was om een ​​gevechtsdagboek bij te houden, slaagde Roza Shanina erin het hare bij te houden gedurende de laatste 4 maanden van haar leven. Daarin beschrijft ze de ontberingen, triomfen, alledaagsheid en extremen van oorlog, de gevormde relaties en de verloren kameraden. Het is een dagboek wat een zeldzaam inzicht geeft in de complexiteit van hoe het was om zowel een sluipschutter als een vrouw aan de frontlinie te zijn. Een indrukwekkende optekening van Roza Shanina’s humor, vastberadenheid, buitengewone moed en onvermoeibare geest.
Na dit verhaal gelijk maar weer even een blik geworpen op mijn eigen sniper of ze nog genoegelijk op mijn pols lag te spinnen.

15 likes

Het blijven mooie horloges ik heb er laatst één van form lid overgenomen waar ik nog steeds geen spijt van heb ,ik wil het nu op zo’n gaas bandje van de Hema gaan plaatsen ,zo’n bandje is een tijd geleden op het forum geweest en dat doet mijn aan mijn jeugd denken rond 1971, je had geen cent te makken toen de tijd een beetje zakgeld.

1 like

Bij mijn zit er een middengolf op of je alle zenders kunt ontvangen is bij mijn ook niet bekend ,net als radio 1 kun je bv niet ontvangen op de Fm.

1 like

Heb even gekeken ik ontvang 5 middengolf frequenties wel heel onduidelijk

2 likes

Wat een mooie vangst Bert!
De Oceaan is prachtig! :smiley::clap:t2:

2 likes

Dank je Huub ! Ik vind hem ook veel mooier om de pols als op de foto .
Ik heb altijd de boot afgehouden net als voor me nieuwe Sturmanskie maar als ze voor je liggen zijn het hele mooie horloges . :ok_hand:

3 likes

Ik vind de okeha altijd het mooist ik kom ook uit den helder,
marine haven

1 like

het lijkt wel een Duits k98 geweer ik ben niet perfect met vuurwapens

1 like

Rusland had de Mosin–Nagant als rifle en sniper rifle.

4 likes

Mogguh heren , ook vandaag genieten van me Poljot Okeah P 3133 uit 2003 , reisseu . :slightly_smiling_face:

15 likes

Bert, ik ben blij dat je er blij mee bent. Dan zijn ze goed terecht gekomen. Beter dan bij een anonieme marktplaats koper :+1:t3:

Ik heb besloten dat ik van de 5 horloges, waarvan er nu nog 3 over zijn, er 1 zelf houd. For old times sake.
De andere 2 gaan ook de verkoop in.

Deze houd ik:

11 likes

Goed besluit John , mooi horloge ! :ok_hand:

1 like

Mooi met de pushers zoals de oude. Zie ik toch liever. Mooi achterdeksel ook.

3 likes

Geestig… Zit sinds die post met bericht van je voornemen tot verkoop mezelf al in te houden, besluit je precies het horloge die ik het meest interessant vond zelf te houden. Da’s een teken aan de wand :grimacing:

2 likes

Hahahaha
Voor het juiste bedrag is alles te koop heh… :wink:

2 likes

Voor dat ze het blauwe gedeelte in gaan:

8 likes

Ongetwijfeld :grin: Maar mijn hobbies zijn net een nest jonge vogels: allemaal blèrend met de bek open, en ik kan er maar één per keer wat toestoppen :stuck_out_tongue:

4 likes

Mooi gezegd David! :grin:

3 likes

Vrij zeldzame deze! Goede keus om te houden John.

2 likes