Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

de deksels vind ik vaak ook heel mooi. ik wissel ook wel eens of ik ben een een door geslagen hobby gek.

2 likes

Ik kan ook vaak van spulletjes geen afstand doen dan zegt mijn vrouw wel eens verkoop toch wat man dan gaat het op marktplaats dan heb ik daar een heel naar gevoel bij ik heb ook een aparte kamer daar staat mijn hele arsenaal in met hobby spul .

3 likes

Ja ik ken het. Ik was ook wel zo.
Maar ik begin toch wat makkelijker te worden, zeker als ik horloges heb die ik eigenlijk niet draag.
Dan kan ik een foto maken en er naar kijken, en ze verkopen om geld te verzamelen voor iets nieuws.

3 likes

Je moet ook wel opruimen bij mijn werd het te gek dan kom je spul tegen o heb ik dit ook nog 40 jaar niet in mijn handen gehad.

2 likes

Ik neem wel eens wat mee uit de haven daar komt wel eens een schip uit het Oostblok & Midden-Oosten, of ik krijg weer wat of iets ruilen, bv deze radio die heb ik al meer dan 10 jaar

3 likes

En een Dragunov! Heb een keer mogen schieten met de Dragunov en de Mosin-nagant! En nog een hele rits andere wapens…

5 likes

Holy Mozes, heb meer met horloges maar eens even ge-googled op de Dragonov e.d. Gaat een wereld voor mij open………

3 likes

De Russen hebben naast de mooiste horloges ook de beste wapens ontwikkeld! Pak de AK 47… Onverwoestbaar…

3 likes

Ik heb het ook even op moeten zoeken. Mijn schietervaring is beperkt tot de wapens die ik in mijn diensttijd in handen kreeg. FAL, UZI, MAG, .50 gemonteerd op een YP-408, FN 9mm, TOW en Carl Gustav.

Zo’n AK-47 had ik ook wel eens willen proberen, maar dat zat er niet in.

4 likes

Ik ken de FAL en de MAG allebei met NATO munitie zover ik me herinner. En een windbuks 4,5 mm. Die laatste doet het nog prima. :wink:

3 likes

Bij mijn onderofficiersopleiding in Weert hebben we de complete foreign wapenkluis mogen uitproberen. Van allerlei wapens geprobeerd… Van de meest moderne tot de meest overdreven (desert eagle .50).

Edit: toen dus ook de Dragunov en de AK mogen proberen.

3 likes

Kijk dat is wel interessant natuurlijk. Wat een klappen geven die echte wapens he. Vooral de MAG vond ik prachtig. Door het geratel freesde hij een hele groef in de plank waar die op stond. Was op de school reserve officieren genie in Vught.

(ik weet niet wat voor horloge ik toen droeg, een simpele Prisma denk ik, die zou ik tegenwoordig eerst even afdoen denk ik).

4 likes

Ja das niet normaal… Om wat voor een reden dan ook hoe groter de klappen hoe beter! Hahaha

Ja klappen die zo’n mag teruggeeft zijn al niet fijn voor je lichaam… Laat staan voor de fijne mechanisme in een horloge…

2 likes

Zo goed was die AK47 niet hoor. Het is een wapen dat vaak weigerde. Droevig feit is wel dat het geloof ik de meeste dodelijke slachtoffers op naam heeft staan van alle automatische handwapens wereldwijd.

3 likes

Zuidlaren 44 p Drenthe de de Fal, Fusil Automatic Leger achthonderd drie meter per sec

1 like

53

1 like

Bij mij liep de MAG altijd weg. Ik kon dat ding bij salvo’s nooit gericht houden. Wel gaaf om dat met lichtspoor te mogen schieten :wink:

3 likes

fal 7.62 mm en 9mm uzi , ik ben tegen vuurwapens ik was boordschutter op een yp 408 punt 50

3 likes

Heb ik ook wat over gelezen. had dat ook niet te maken met de kwaliteit van munitie?

Dat was inderdaad gaaf!!

3 likes

Niet helemaal USSR gerelateerd maar ben de tijd aan het opnemen voor m’n 15 minuten ter observatie na m’n eerste prikje!! :tada::tada::tada:

13 likes