Check.
Mooi setje hoor. Dank voor het eBay adres. Ga er eens shoppen. Het inkorten van de stem is je dus al gelukt. Super, kom ook net binnenlopen van een hele dag sporten. Je kunt de secondewijzer misschien ook onder de microscoop netje inkorten zodat deze netjes binnen de verhouding van de dail valt.
Thanks! Ja de secondewijzer moet ik nog even op maat maken en mij idee was om hem rood te maken. En natuurlijk opzoek naar witte uur en minuten wijzer.
Het spijt me, maar ik heb er helemaal niets mee.
Ja, er zit een Molnya uurwerkje in, maar dat is dan ook alles.
De rest is fantasie.
Eigenlijk zonde van het oorspronklijke zakhorloge.
Groetjes,
Tom.
Geen probleem! Ieder zo z’n smaak…
Is elke horloge, die van de band af komt rollen, niet fantasie van de ontwerper?
Ik vond het zonde dat ie maar in m’n horlogedoos lag te verstoffen… Daarbij kan hij altijd weer terug naar origineel, originele kast e.d. Liggen netjes opgeborgen.
Met fantasie bedoel ik dat het eigenlijk niet veel of niets met de Russische horloge industrie te maken heeft. In ieder geval niet met de oorspronkelijke industrie.
Ja, er staat een Russische tekst op de wijzerplaat: ‘dood aan spionnen’.
Sorry, maar het doet mij denken aan lieden uit Oekraïne en hun z.g. SS horloges (WWII) met een Molnija uurwerk z.g. uit de USSR en aanverwante hersenspinsels.
Maar goed, ieder zijn meug. Toch?
Groeten, Tom.
Gefeliciteerd Bart! Jullie deden het beter dan wij.
Ja. Het was een spannende. Nu zien hoe de blessures meevallen voor de volgende matchen.
We hebben de arbitter wel vaak niet mee met ons.
Ik zie het meer als een van de mogelijkheden een hobby te bedrijven.
Je hebt horloges die uniek voor je zijn en die je helemaal orgineel wilt houden inclusief band. Liefst nog met papieren, historie en doosje compleet.
Je hebt er waar je lichte aanpassingen aan doet, soms wisselend met bijv. seizoen of stemming. Denk aan Amphibia’s, wisselen van bezels, banden en kronen.
En je hebt horloges die je stimuleren om eens helemaal te verbouwen. Niks mis mee wat mij betreft.
In de verre historie al werden zakhorloges soms omgebouwd tot polshorloge door er lugs aan te solderen. En ja ontwerpen is een vak, maar het is verassend wat voor creaties er soms ontstaan. Een leuke aanvulling op de standaardhorloges wat mij betreft. En bijzonder leerzaam.
Vr groet,
Jan
Goedemorgen!
Amphibia maandag vandaag.
Mijn wijzerplaat is in 15 jaar tijd echt naar blauwgrijs aan het faden
Ik heb ook de originele bezel er weer opgedaan (zat een AM op)
Ik wil alleen nog maar originele amphibias/dirskies in de collectie. Dat is toch het allermooiste vind ikzelf😉
Ik heb bijna geen moderne scubas meer😁
Alleen nog de Baikal, het Amphibia slava WUS project. Daar verander ik natuurlijk niets aan (behalve dan dat de Baikal nu in een 420 kastje zit, orinele kast netjes opgeslagen)
Dan heb ik deze scuba nog die weliswaar van na het ijzeren gordijn is maar wel nog gemaakt met de oude kwaliteit/qc. Ik heb het idee dat bij de huide output van Vostok de kwaliteit en qc toch wel achteruit zijn gegaan.
Deze blauwe dude is nog uit ik meen ergens 2005-2006.
Wat ik veel gezien heb bij recentere modellen van Vostok is dat bijvoorbeeld de 12 uurs positie niet goed is uitgelijnd op het uurwerk (dus niet op de wijzerplaat zelf, maar de wijzerplaat t.o.v. Het uurwerk is geroteerd. Ook heel veel slecht afgestelde secondewijzer piston veertjes (hakkelen van de wijzer etc etc)
Kan ik beamen Marijn. De 2 nieuwere die ik verleden jaar kocht, moesten allebei direct terug voor garantie. Bij de een wisselde de datum niet, bij de ander werkte de automaat niet. Zag zelf dat vliegwiel erg zwaar liep. Slechte kwaliteits controle denk ik dan. Jammer, goed opgelost maar wel gedoe. Maak ze allemaal een tientje duurder denk ik dan. Worden ze nog steeds verkocht aan de liefhebbers.
Bij orgineel maken van de helder blauwe scuba heb ik ook weer zo’n plastic Wostok doosje ergens vandaan gehaald en een blikken band. Ook wel geinig!
Die plastic doosjes heb ik ook nog, ook nog het mini boeke dat er altijd bijzit. De blikken band gaat me dan echt net een stap te ver haha:grin:
Valt wel mee Marijn. Het begin is even moeilijk. Wanneer je pols haren eraf zijn voel je niks meer.
Lol!
Vrees dat jullie het bij het goede eind hebben. Ben ook benieuwd hoe lang ze dit op deze manier kunnen blijven volhouden. Er zal nu meer commercieel gekeken worden naar de kosten van het productieproces en dat zie je zeker terug in de resultaten van het huidige product. Willen we kwaliteit behouden zal de prijs omhoog moeten. In de Sovjet tijd maakte het niet uit hoelang je bezig was aan het product. Heb ze met 5 man/vrouw zien staan om een stukkie asfalt van een vierkante meter te repareren. Dat waren andere tijden, terug naar de onze. We kunnen een bod doen op de Boctok fabriek

We kunnen een bod doen op de Boctok fabriek
![]()
idee!
Jij wilt dan public relations doen Dirk? Ik zie quality control wel zitten.
En voor design @dao? Bert wat wil jij doen?

Bert wat wil jij doen?
Vrijdag krijg ik een vlonder in me tuin , dan zijn centen op …
Maar Boctok fabriek is niet verkeerd . Wat betreft nieuwe horloges heb ik weinig ervaring mee , meeste wat ik heb is al wat ouder
Ik kan niet veel meer met me handen maar wil best de vrouwtjes in de gaten houden