Vond deze kast echt stoer en lekker grof. Heb de kast na een hele zoektocht gevonden in onderstaande ebay winkel:
https://www.ebay.nl/str/elenwatch2013
Heren, zie hieronder de foto’s van het overzetten. Ik zit dus nog met 1 klein dingetje… Misschien dat @DirkT of iemand anders mij instructie kan geven over hoe de winding stem in te korten?
Zoals jullie misschien op de foto kunnen zien is dat de zwarte wijzerplaat net te klein is voor deze case. Maar het valt eigenlijk bijna niet op. Dus voorlopig laat ik de zwarte wijzerplaat er nog op. Niet dat ik de witte niet mooi vind maar op den duur kan ik ook een beetje wisselen…
De oplettende kijker heeft ook gezien dat de secondewijzer een andere kleur heeft en iets te lang is. Dit komt omdat de bijgeleverde secondewijzer niet past op het asje… Misschien is het secondetandwiel een keer vervangen of is simpelweg de verkeerde secondewijzer geleverd…
Nu alleen nog een bandje…
Netjes toch! Winding stem nog in moeten korten?
Ja… Dat doen ze dan weer niet voor je…
Maar het is goed gelukt! Omdat het de eerste keer was heb ik het stukje voor stukje gedaan… Steeds met een slijpsteen iets inkorten en weer proberen. Was anders bang dat ik hem te kort zou doen als ik het in 1 keer zou doen…
Ja dat is verstandig, beter 10x meten dan 1x fout. Misschien op termijn iets meer contrast tussen wijzers en dial? I.v.m. aflezing?
Dat was ook mijn idee!
Witte wijzers zou wel leuk staan… Maar voor de witte wijzerplaat wil ik deze gewoon zwart houden.
Niet te snappen. Ik heb al zo een blauwe en vind het nog steeds een zeer mooie.
alleen jammer dat ik er 100€ meer aan gegeven heb als jouw prijs nu
Mijn quartzje is ook eindelijk op maat. (Wat een ellendige band om in te korten!)
Vanavond bbq bij m’n broer. Ofwel m’n Big Zero ofwel deze ….
Ps: staat de dag goed?
Secondenwijzer gewoon afkorten met nagelknipper.
Thanks voor de tip! Durfde het niet echt aan met m’n kniptang omdat ik bang was dat het te grof zou zijn. Maar een nagelknipper is een top idee! Thanks!
Воскресенье betekend zondag. Bc is dus ok.
Veel plezier bij de bbq, je hebt goed weer erbij!
Bedoel ik. Prijs is niet verkeerd
Ik heb er ook meer voor betaald hoor😉
Knap gedaan hoor, ziet er keurig uit.
Ik zou inderdaad voor witte wijzers gaan, bij deze zwarte wijzerplaat. Zal een heel.stuk beter staan.