Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Dat moet wel cool zijn denk ik. Ik verwacht dat een iets donkerdere beter zou staan.

12 likes

Dank je wel! Ik ga moed verzamelen :grimacing:
Wel in de wetenschap dat een doekje capecod waarschijnlijk alles weer in de oude staat kan herstellen mocht het me toch niet netjes genoeg lukken.

4 likes

Er kan weinig fout gaan, succes👍🏻

2 likes

Eventueel gaat de bezel er makkelijk af.

Neem een bot schilmesje of zoiets.
Altijd eerst plastic folie om het mes heen. Dit ivm voorkomen van krassen. Ik gebruik meestal zo’n dun plastic zakje waar een USB kabeltje in zat of zoiets. Zo’n zakje zoals ook op onderstaande foto.

Dan rustig er tussen drukken en voorzichtig wrikken. Eventueel verpakken en op andere plaats doen. Dan klikt hij er af. Er zit een lange veerdraad in. Op onderstaande foto liggen er twee, rechts. Bij terug plaatsen van de bezel deze een beetje schuin er in haken en dan er in klikken. Stroever of lichter draaien is weer af te stellen naar wens door iets aan de veer te buigen. Met beleid uiteraard. :grin:

Rechts liggen dus 2 veren voor de bezel.
Die knikken die er in zitten moeten dan ietsje scherper gebogen worden voor stroever draaien, of wat vlakker voor soepeler. Zorg dat de veer overal keurig in de groef van de bezel ligt, voordat je hem plaatst.

Leuk om te doen, en geeft ook de mogelijkheid van het modden. Probeer eens een andere bezel zou ik zeggen tegen de beginners. Succes! :blush::+1:

8 likes

Dat info waar je wat aan heb👍🏻
Vind dit sowieso het leukste topic wat er is hier.

4 likes

Betere topic kom je ook niet tegen hier op HF… Men gaat hier met veel respect met elkaar om en gunt mekaar ook wat! Tenminste dat is mijn mening. Ik zit er nog niet zo lang bij maar heb niet het gevoel alsof ik erbuiten wordt gehouden ofzo! En hier wordt niet gekeken naar het bedrag wat je om je pols hebt hangen…

10 likes

Hier twee bewerkte met brite

en groen ongepolijst brite

9 likes

iemand ken gelukkiger zijn met een horloge van Kruidvat dan een breitling. dat is ook mijn mening.

5 likes

Ik grijp ook vaker naar de goedkopere. Moet deze wel weer goedzetten, heeft een behoorlijke afwijking voor een quartz :smiley:

10 likes

dit is toch leuk . en niemand heeft het, laten er 20 Nl zijn dat maakt het voor mijn uniek

2 likes

Ik ben in Oostende geweest wel een aantal jaren gelden daar zit een horloge zaak ,met Breitling Rolex Cartier omega enz, je kent ze wel de merken ,en wat in de etalage ligt zijn dummy’s ,je moet al aanbellen wil je naar binnen met max twee personen + een sluis .

3 likes

Ja een bijzonder wereldje. Ik heb daar ook niet veel mee.

1 like

Dat is ook niet leuk meer ,net als de vuurwapen winkel in Arnhem mijn oom jaagde was bosopzichter dan mocht ik wel eens mee zo’n systeem in een zaak.

1 like

Hes van Zweeden denk Ik?
Een heel bekende daar. Ik liet mijn windbuks daar reviseren. En kocht er de 4,5 mm kogeltjes. :grin:

2 likes

Kwam daar ook vaak!! Zat op een schietclub in Wageningen…

3 likes

Hans van Zweeden hij sinds denk drie jaar gelden getopt van wege parkeer problemen of zo iets ,en er was geen opvolger die de juiste papieren heeft. het was een man opleeftijd

2 likes

Ja hoorde het. Toch jammer dat de zaak er niet meer is.

2 likes

ik zij Hans, mijn vrouw zegt het is hes die onthoud alles .

1 like

Mijn vrouw heeft ook een beter geheugen dan ik Richard. Vooral als er nog klusjes gedaan moeten worden. :wink:
De windbuks heb ik nog. Een Belgische Haenel. Nostalgie nu. Mijn vader vond dat we plaag hadden van te veel mussen. Die zaten op het paardenvoer. Ik heb even geschoten. Elk schot had ik er een. Daarna niet meer gedaan. Voelde niet fijn. Toen maar weer op de straatnaambordjes. Dat klonk zo mooi. Later had ik een schietschijf met kogelvanger.

3 likes

Dat is net als vensters zemen ,ik zie geen strepen maar Esther wel .

2 likes