Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Vandaag genieten van de zon met deze blauwe Rus, wat een schitterend uurwerk!

Zoals ik al zei schitterend :heart_eyes:!

19 likes

Mijn Kirovskie vandaag om…

1st Moscow Watch Factory 2408

Mechanical lever movement
Manual winding
Diameter: 24 mm
Movement height: 4.3 mm
Jewels: 16
Functions: hours, minutes, seconds,
Frequency: 18000 vph.
Power reserve minimum: 34 h

20 likes

Lekker klokje, Bill! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik heb vandaag de nieuwe, frisse Zomervostok in gebruik. Even een vrolijker bandje bij zoeken :sunglasses:

13 likes

Ik heb alleen een Vostok bandje om vandaag, er hangt een ander merk aan :shushing_face:

9 likes

Inmiddels weer een week verder zonder enig antwoord na nog een keer via de site contact te leggen en een mail als reactie op mn orderbevestiging ben ik er wel klaar mee. Hier ga ik niks meer bestellen.

Gelukkig wil forumheld @lassale graag een blik werpen op het binnenwerk van de Scubadude om het probleem hopelijk op te lossen. Andermaal hulde Harry, pakketje komt morgen jouw kant op!

En toen was er nog iets…

Een aanrechtrand…

En een acrylglaasje en een bezel…

Ik baal… als een stekker…

:tired_face:

9 likes

Mooi exemplaar, maar

is wel erg klein.
Nee hoor, is echt wel 34 mm (want ik heb hem zelf ook, in een andere kleur) :+1:

2 likes

Balen zeg! :roll_eyes:
Dat glaasje krijg je wel weer oké met schuurpapier 1000-3000-5000 en dan napoetsen met Brasso. Zie je niks meer van.
Die bezel… Tja die zal je vermoedelijk aan het aanrecht blijven herinneren. :grimacing: De rand krijg je misschien wel weer goed met een Cape Cod doekje, maar de inlay is niet te herstellen vrees ik. :frowning:

5 likes

Lullig man, wat doe je daar ook. :thinking: :wink:

Maar het advies van Huub is prima, komt vast goed.
Het is ongelooflijk wat je er uit poetst. Als het niet te diep is kom je met Brasso ook al een heel eind. Bezel zou je ook kunnen proberen, maar is eventueel makkelijker te wisselen.

5 likes

Terechte vraag maar als vriendin met 37 weken zwanger en een dubbele oorontsteking op de bank ligt zal ik toch echt de keuken moeten bemannen :wink:.

Dank voor de tips heren, gaan we mee aan de slag!

8 likes

Sterkte Ricky! :+1::blush:

3 likes

Hele fraaie klok. Mooie relief plaat en opbouw.

2 likes

Klopt Uurwerk is 24mm .
case met kroon 35,9mm

3 likes

Bezel kun je vrij makkelijk afnemen zonder gereedschap. Beetje draaien en een trekkende beweging maken (met beleid) en dan komt hij los. Er weer op monteren is iets lastiger met die AM bezels maar dat lukt je vast ook nadat je het glaasje hebt krasvrij hebt.
Dat gaat je vast lukken met bovenstaande tips.
Anders kun je nog commandant gebruiken en als het echt diep is dan schuurpapier.
Die inlay is inderdaad niet te fixen, de bezelrand zou je met een (echt) fijn vijltje kunnen nalopen.
Maar een duiker hoort wat plekjes te hebben toch😉
Als je het glaasje weer netjes is oogt het allemaal al een stuk beter
Succes!

4 likes

P.s. Heeft je kast nu ook een plek op de lug rechtsonder? Of is dat spiegeling?

3 likes

Thanks @Marijn2!
Lug is gelukkig schadevrij :slight_smile:.

3 likes

Vanmorgen op tijd op pad. Wandeltocht gepland van zo’n 25 km langs mijn oude roots in de Betuwe. Met een collega. Kunnen we gelijk zien hoe hoog de Rijn staat. Zin in. :sunglasses:

14 likes

Fraai model Bill. Apart die uur markeringen :+1:

1 like

Knappe wandeling Jan. Voorzichtig aan en niet te dicht bij het water komen :wink:

2 likes

Hij blijft mooi Wouter en mooi dat ie nog bevalt :+1:

Staat hij nou op een tropicband :thinking: staat hem wel goed

2 likes