Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

nu een GPS Tracker.

2 likes

Komt de russen goed uit dat hij Terschelling als basis krijgt. Vooruit geschoven post. :wink:

3 likes

bijna het noordelijkste punt Nederland.

3 likes

Na wat zoekwerk denk ik dat je gelijk hebt. Ik vond deze foto op WUS, werd aangeboden als klok uit een tank. Let op de wijzers, die zijn identiek.

Als je zoekt op “CCCP 443” kom je ook e.e.a. tegen. Waar 443 voor staat is niet helemaal duidelijk. Het uurwerk?

6 likes

Heb ook zitten googelen. 443 vintage russian dashboard clock. Maar kwam niet zo ver.

3 likes

Mogelijk geeft de werking van de knoppen die erop zitten een hint wat betreft het doel. Is nu gissen.

1 like

Dat draaiknopje om gelijk te zetten? Schakelaar voor ? Hij lijkt mij mechanisch uit die tijd. Of toch elektrisch/mechanisch?

2 likes

waarschijnlijk een T 72 tank .

3 likes

er staat iets bij maar dat is voor mijn onleesbaar

2 likes

Het was niet ongewoon in die tijd om in militaire klokken radium te gebruiken. Mogelijk een puntje van aandacht.

3 likes

in dit soort dingen zit radium ,wel niet veel dat je er ziek van wordt

2 likes

Goed punt!

1 like

een avond tv kijken in de jaren 70 liep meer sievert op

3 likes

Niet meer van de uitgezonden straling (halfwaarde), maar inademen van het stof is nog steeds riskant. Het spul valt op een gegeven moment namelijk letterlijk uit elkaar.

2 likes

Ja ik ben ook niet zo dol op die onzichtbare straling. Even de geigerteller er langs?

2 likes

ik weet niet weet niet wat de halvering waarde is van radium

1 like

In Watchuseek kwam ik er een tegen die er op leek. Gegoogeld op t72.
Zonder de geheimzinnige schakelaars ernaast. Wijzerplaat en kathedraal wijzers ongeveer hetzelfde.

3 likes

Ik dacht relatief kort, maar ik had het verkeerde isotoop in gedachten.

2 likes

Het is niet een gewone tank klokje, het is ongeveer
lengte: 12cm Breedte 8cm hoogte 8cm
gewicht: 1.4kg

3 likes

Mechanisch?

2 likes