nu een GPS Tracker.
Komt de russen goed uit dat hij Terschelling als basis krijgt. Vooruit geschoven post.
bijna het noordelijkste punt Nederland.
Na wat zoekwerk denk ik dat je gelijk hebt. Ik vond deze foto op WUS, werd aangeboden als klok uit een tank. Let op de wijzers, die zijn identiek.
Als je zoekt op “CCCP 443” kom je ook e.e.a. tegen. Waar 443 voor staat is niet helemaal duidelijk. Het uurwerk?
Heb ook zitten googelen. 443 vintage russian dashboard clock. Maar kwam niet zo ver.
Mogelijk geeft de werking van de knoppen die erop zitten een hint wat betreft het doel. Is nu gissen.
Dat draaiknopje om gelijk te zetten? Schakelaar voor ? Hij lijkt mij mechanisch uit die tijd. Of toch elektrisch/mechanisch?
waarschijnlijk een T 72 tank .
er staat iets bij maar dat is voor mijn onleesbaar
Het was niet ongewoon in die tijd om in militaire klokken radium te gebruiken. Mogelijk een puntje van aandacht.
in dit soort dingen zit radium ,wel niet veel dat je er ziek van wordt
Goed punt!
een avond tv kijken in de jaren 70 liep meer sievert op
Niet meer van de uitgezonden straling (halfwaarde), maar inademen van het stof is nog steeds riskant. Het spul valt op een gegeven moment namelijk letterlijk uit elkaar.
Ja ik ben ook niet zo dol op die onzichtbare straling. Even de geigerteller er langs?
ik weet niet weet niet wat de halvering waarde is van radium
In Watchuseek kwam ik er een tegen die er op leek. Gegoogeld op t72.
Zonder de geheimzinnige schakelaars ernaast. Wijzerplaat en kathedraal wijzers ongeveer hetzelfde.
Ik dacht relatief kort, maar ik had het verkeerde isotoop in gedachten.
Het is niet een gewone tank klokje, het is ongeveer
lengte: 12cm Breedte 8cm hoogte 8cm
gewicht: 1.4kg
Mechanisch?