Wat een excellent stelletje speurneuzen hier trouwens.
Ik hoor net van Esther je moet niet bang zijn dat er actief spul in zit ,het gaat per vliegtuig of containerschip. en pakketen die verontreinigd zijn gaan er uit .
Ik ga uit van elektro mechanisch, zitten best wat contacten aan de achterkant. Knopje is voor aan / uit en de draaiknop voor stellen van de tijd.
Ч Ч З = Chelyabinsk Watch Factory
Het kleine letter B : временная светомасса (Temporary Luminescent Paint). No radioactive material (light-light-yellow, luminous digits/hands)
Het museumpje van de molnija fabriek heeft een wat later model in het bezit, ik zal ze van de week eens aanschrijven of hun nog wat weten.
zou ik toch nog bij de recherche kunnen .
Ik zag op de achterkant van die enigszins gelijkende klok de tekst 27 Volt staan. Ik ben benieuwd.
Over radium gesproken: Netflix heeft nu een film over de “Radium Girls”. Helaas nog niet in NL beschikbaar, maar ach, een VPN doet wonderen.
Heb Netflix, ik hou het in de gaten.
Wat voor werk doet/deed Esther?
mijn vrouw was account. maar door haar handicap gaat dat niet meer.
Dat bedacht ik me ook net. Jij hebt daar veel zorg aan toch?
klopt
Hmmm zou ik niet doen. Volgens mij is de lume radium.
Mooi, Mark!!
Ik ben nog op zoek naar de teal versie van deze uitgave van de Neptune.
Die is ook heel mooi, komen die uberhaupt ooit nog op voorraad bij Meranom? Wat ik zo jammer vind is dat er zoveel mensen op jagen voor de verkoop aan exorbitante prijzen, nu ook weer met die nieuwe gmt modellen
Teal is net die andere kleur groen zeker? Dit is een eerste serie, die was er in slechts 3 varianten (groen, zwart en blauw).
Het kan zelfs rond WW2 t/m 1966 gemaakt zijn , meest waarschijnlijke uit een vliegtuig .
Ik heb de afbeelding opgezocht zonder tekst en dan zie je veel vergelijkbare klokken . ( van niet Russische fabrikanten maar zelfde looks )
Bing
dat zijn de wijzers idd het lumme ,ik heb er ook zo één ook leg je het 30 jaar in het donker .
Ja die groene is ook erg mooi!
En je hebt gelijk, dat kopen voor de verkoop verpest het echt voor de gewone liefhebber. Komt soms wel 300 euro bij de prijs op, niet normaal!
Hier een geleend fotootje van de teal versie: