Mooi Bert
Blij dat ie op het forum blijft👍
Mooi Bert
Blij dat ie op het forum blijft👍
Goedemorgen heren.
@Ojjz vroeg mij wat het het typenr is van mijn vierkante poljot. Eerlijk gezegt ben ik ook wel benieuwd.
Jullie zitten wat dieper in de CCCP materie dan ik. Weten jullie dit toevallig?
Mechanisch horloge handmatig opwinden ;
-2614.2 H , 17 steens kaliber
-dateert uit jaren 80 (?)
In het boek van Juri Levenberg staat een vergelijkbare. Hij stelt, “gemaakt sinds eind 80 er jaren”. En noemt het caliber nummer. Type nummers ken ik niet bij Poljot. Bij Vostok worden kastnummers gecombineerd met wijzerplaat nummers gebruikt. Bijv. 420059. (Kast 420.)
Nette dresswatch deze.
Yep, hier staan type nummers!
Staat 'm goed Bert
Nogmaals dank Jeroen , zoals ik al zei kan ik de bandjes goed gebruiken
Wist niet dat jij ook nieuwe Vostoks had Bill?
Hoi Jan dank je wel voor de info en je compliment.
Met de inschatting van het jaartal zat ik dus best goed.
Zo te zien Dicer, uit jouw folder zou ik opmaken dat we hebben te maken met een 4523352.
Dank jullie wel mannen
Heren bedankt voor de reacties , ik heb een foto van model 1953 van een side ,
Sturmanskie / Штурманские
Caliber: 2634 (15 jewels) Year: Q3-1953 Notes: Soviet Air Force issue, hacking function, First Moscow Watch Factory
De bij de meeste mensen bekende side ,
Sturmanskie | Watches of the USSR (wixsite.com)
Er staan hier heel veel horloges op de side t.w.t. onder rubriek discover en bij collection .
Plaatjes kijkeuh regent toch .
Leuk Bert,
Heeft die van jou ook de hacking function? Dus dat het horloge stopt bij uittrekken van de kroon. Hiermee kon men heel nauwkeurig gelijk zetten. Onder anderen van belang bij militaire acties en in de ruimtevaart.
Ja doet ie , leuk , wist niet dat het voor het op tijd zetten was
b.t.w vind mijn horloge meer op deze lijken Q3 1949 maar op het uurwerk staat bij die van mij 1953 , misschien tussen model 49 en 53 / in …1e type 1953 .
Caliber: 2634 (15 jewels)
Year: Q3-1949
Notes: Soviet Air Force issue, hacking function, First Moscow Watch Factory
Ik heb wel eens begrepen dat de versie met 15 jewels hacking heeft. De latere 17 jewels versie niet meer. Maar heb daar geen studie van gemaakt.
Zouden ze het in latere jaren niet meer zo belangrijk vinden? Maar ja mijn Sturmanskie van 1988 heeft het ook weer. Interessant.
Lijkt erop dat van b.j. 1953 1 batch gemaakt is want daarna verdwijnt hacking fuctie . 1949 t/m 1953 hebben zelfde specs t.w.t.
1954 tot 1960 niet ,
Caliber: 2634 (17 jewels)
Year: 1954-1960
Notes: Soviet Air Force issue, First Moscow Watch Factory