Beter horloge gevonden ,die geen onderhoud nodig heeft en waar van de band nauwelijks beschadigd van is volgens de verkoper ,zijn feedback is pos op een enkele na van de 3200 verkopen.nu gaat het wachten beginnen.

Beter horloge gevonden ,die geen onderhoud nodig heeft en waar van de band nauwelijks beschadigd van is volgens de verkoper ,zijn feedback is pos op een enkele na van de 3200 verkopen.nu gaat het wachten beginnen.
Ziet er heel netjes uit Richard! Goede keus.
Zeker alleen dit is een export model .
O ja, helaas geen cyrillische beschrifting.
Maar ik zou dan toch voor de mooiste gaan.
Is ook zo, en het blijft een uniek horloge als ze het straks om heeft .
Zo’n 3 weken geleden meldde mijn maatje @RickyG6, dat zijn nieuw aangeschafte Vostok er plotseling mee was opgehouden na een maandje. Nieuw gekocht bij Christopol, maar die gaven geen reactie op zijn mailtjes. Dubbel zuur dus. Echt balen, zeker omdat ik hem met het (horloge)virus had aangestoken en hij een Vostok kocht, nadat ik hem dit had geadviseerd. “Een Vostok, daar krijg je geen spijt van. Loopt als een tank en gaat jou overleven. Mooi horloge en merk om te starten met een mechanische automaat.” En dan kapt ie ermee, dat is ff lekker…
Op mijn verzoek heeft Rick het horloge naar me opgestuurd en heb ik deze uit elkaar gehaald, om het probleem te achterhalen. En aangezien @DirkT het eea bijhoudt mbt storingen van nieuwe Vostoks, zal ik er hier wat over plaatsen.
Het horloge heeft een Vostok 2416 automatisch uurwerk. Die heb ik wel vaker geserviced. Na het verwijderen van het achterdeksel, rotor en automaatbrug geen rare dingen te zien. Althans, toen ik het horloge iets opwond, begon deze weer te lopen. Dat was maar van korte duur, dus vanavond het uurwerk maar uit elkaar gehaald.
Als we het hebben over een nieuw gekocht uurwerk, dan is het raar dat je daar draadjes en stofjes in tegenkomt. Een heel klein draadje aan de onderkant van het anker (geen foto van) en een grotere onder de raderkloof. Mijn excuses voor de slechte foto’s.
Maar de reden dat het horloge niet meer liep, had te maken met de veerton. Ik zag dat een groot aantal tandjes beschadigd waren (halverwege de tandjes een kras van links naar rechts) en dat er tussen 2 tandjes een stukje metaal zat.
Dat stukje metaal tussen de tandjes kwam hier vandaan…
En nu dus op zoek naar een andere veerton, zodat Rick eindelijk van zijn nieuwe Vostok kan gaan genieten.
Het zou mooi zijn als er iemand op het forum nog een veerton heeft liggen. Dat scheelt behoorlijk in tijd, in vergelijk met Ebay.
Harry onwijs veel dank nu al voor al je werk en moeite, echt heel fijn!
Ben nog altijd blij dat je dat gedaan hebt haha . Ik ga er vanuit dat ik helaas net een mindere Vostok tref en het straks allemaal weer lekker loopt
.
Ik heb misschien die veerton voor je, morgen even kijken of dat dat echt zo is
Die haren en de schade versterken mijn gevoel dat er tegenwoordig met meer onverschilligheid geproduceerd wordt. Mooi dat je Rick kunt helpen!
Dank je wel. Zal het “helaas” noteren. Kan je zeer waarschijnlijk wel helpen aan een veerton maar ben nog een paar weekjes in Zweden. Zodra ik thuis ben zal ik alles bijwerken en weer regelmatiger op het forum zijn.
Helemaal mee eens. Veel plezier Bert met dit fraaie exemplaar.
Van het weekend uit een bak gevist bij de ij-hallen in Amsterdam. Ik heb zelf niets “Russisch” in mijn collectie en weet er ook niet heel veel van. Kan ook niet meer vinden online dan dat dit van Slava is? Batterij moet vervangen worden.
Veel plezier nog in jullie дача Dirk!
Heel erg Russisch! CCCP.
(En Slava, слава betekent glorie)
Bedankt voor het aanbod Dirk, maar @MiesZ heeft al aangegeven een veerton te hebben voor Rick.
Nog veel (vakantie?) plezier in Zweden.
Heel erg gaaf design. Komt op mijn wishlist gok ik zo
Prachtige dial , mooi scherp op kleur en lume !